Zapytaj lekarza

7 1 6 , 3 9 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy taki rozkład makroskładników jest odpowiedni?

Witam, chciałabym zadać pytanie dotyczące makroskladnikow w diecie, jem 2100 kcal dziennie (aktualnie staram się zredukować tkankę tłuszczowa i jednoczenie nie schudnąć, wiec staram się jeść dokładnie tyle kalorii ile potrzebuje) i rozkładając to na makroskladniki jest to: 25% białka 25% tłuszczów 50% węglowodanów Chciałabym wiedzieć czy taki rozkład makroskladnikow jest odpowiedni czy nie, wydaje mi się ze jem za duzo węglowodanów, ale ograniczając je musiałabym zwiększyć podaż białka albo tłuszczu aby kalorie się zgadzały. Prosze o pomoc i z góry dziekuje.
KOBIETA, 18 LAT 2 miesiące temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Dzień dobry,

W Pani wypowiedzi brakuje informacji dotyczących wzrostu, aktualnej masy ciała na czczo oraz dokładnej tygodniowej aktywności fizycznej oraz spontanicznej aktywności ruchowej, niezwiązanej z zaplanowanymi ćwiczeniami (np. zakupy, sprzątanie, gotowanie, ruch pieszy). Przedstawiony przez Panią rozkład makroskładników wydaje się być jak najbardziej rozsądny, choć prawdopodobnie może Pani spożywać zbyt dużą ilość białka, gdyż 25% z 2100 kcal to 525 kcal, a to z kolei daje nam nieco ponad 131 g protein w ciągu dnia. Ilość białka w diecie redukcyjnej w dużej mierze zależy od masy ciała na czczo, zawartości masy mięśniowej i charakteru oraz częstotliwości wykonywanych ćwiczeń fizycznych. Nie ulega natomiast żadnej wątpliwości, że konsumpcja odpowiedniej ilości białka w diecie (np. 1,5 - 1,8 g na kg całkowitej masy ciała na dobę), jeżeli nie występują u Pani określone przeciwwskazania lekarskie wynikające z danej jednostki chorobowej jest kluczowa w procesie redukcji tkanki tłuszczowej. Regularne dostarczanie pełnowartościowego białka z produktów niskoprzetworzonych (np. nabiał o niskiej zawartości tłuszczu, chude gatunki mięsa, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych) pozwoli utrzymać masę mięśniową podczas długookresowego procesu utraty masy ciała, a także istotnie wpłynie na poczucie sytości poposiłkowej.

Z wyrazami szacunku,
Mgr Mateusz Durbas
Dietetyk Kliniczny i Sportowy
https://mateuszdurbas.pl/
https://www.facebook.com/mateuszdurbasdietetyk/
https://www.instagram.com/mateuszdurbasdietetyk/?hl=pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy