Dieta na przyrost masy mięśniowej dla 15-latka

Witam,mam 15lat,ważę 53kilo.Mam 168cm wzrostu Chciałbym nabrać masy mięśniowej i przytyć do 65-70kilo czy musze zjadac 3000kcal dziennie ? Aby byly efekty ?
15 LAT ponad rok temu

Wpływ kwasów omega-3 na układ krwionośny

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
W tym przypadku rzeczywiście wskazane byłoby zwiększenie podaży energii. Jej źródłem powinny być jednak zdrowe produkty spożywcze.
Białko w diecie musi być dostarczane z chudego mięsa i ryb, produktów mlecznych oraz jaj. Jego zalecana ilość to ok 1,2 g/kg.m.c/dzień
Jako źródło węglowodanów polecam pełnoziarniste lub mieszane pieczywo, płatki owsiane, makarony, kasze i ryż brązowy . Węglowodany powinny stanowić ok 55% dziennej podaży energii.
Ważne tłuszcze w diecie to przede wszystkim oleje roślinne, dodawane najlepiej na surowo.
Podaż energii uzależniona jest w dużej mierze od intensywności aktywności fizycznej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty