Jak pomóc synowi z autyzmem atypowym?

Witam serdecznie,mqj syn ma autyzm atypowy jest bardzo trudnym dzieckiem oczywiscie chodzi do przedszkola integracyjnego uczeszcza rqwniez na zajecia do fundacji gdzie jego zachowanie jest nienaganne ,jednak gdy wraca do domu albo jesli chodzi o sama droge powrotna jest nie do zniesienia w dom wydziera sie rzuca na podloge bije nas siebie szarpie ubranie itp.prosze powiedziec czy moge liczyc na jakies leki ktqre go uspokoja i kogo prosic o pomoc bardzo prosze o odpowiedz zalamana mama.
KOBIETA, 31 LAT ponad rok temu
Lek. Paweł Baljon
93 poziom zaufania

Witam serdecznie. W chwili obecnej nie ma „lekarstwa na autyzm”. Istnieje jednak szereg działań interwencyjnych, terapii, metod umożliwiających rozwój i uczenie się osobom z autyzmem, które w dużym stopniu niwelują „niedogodności” związane z autyzmem. Znane obecnie metody terapii autyzmu pozwalają, w większości wypadków, osiągnąć dużą poprawę funkcjonowania dziecka i w sposób znaczący zmniejszyć lub nawet uniknąć niepełnosprawności, będącej jego skutkiem. Warunkiem koniecznym jest bardzo wczesne rozpoznanie problemu, co jest punktem wyjścia do podjęcia specjalistycznego i intensywnego postępowania terapeutyczno-rehabilitacyjnego.

http://portal.abczdrowie.pl/autyzm-atypowy

0
Mgr Beata Szymik Psycholog, Zabrze
37 poziom zaufania

Autyzm jest trudną chorobą i bardzo obciążającą dla bliskich. z tego co pani piszę syn jest w stanie nienagannie funkcjonować w fundacji, czyli tam gdzie ma zapewnione odpowiednia warunki, dostosowane do jego wymagać. Być może rozwiązanie problemów z synem będzie stworzenie mu takich warunków. Może pani porozmawiać z lekarzem prowadzącym, z osobami z fundaji i dowiedzieć się więcej odnośnie tego na jakie zachowania syn reaguje dobrze, w jakich sytuacjach jest grzeczny. Pewnie nie zawsze można stworzyć takie sytuacje, ale może to pani pomóc w relacjach z synem.

0

Zajmuje się żywieniem dzieci z autyzmem. Bardzo ważne w prowadzeniu dziecka jest prawidlowe zywienie. W celu wyciszenia dziecka należy zastosować dietę z ograniczeniem slodyczy, slodkich napoi i w miarę lekkostrawną, 5 posiłków, bez podjadania między posiłkami. Bardzo ważne jest spożywanie prawidlowego śniadania z odpowiednio do wieku dużą zawartością białka, i odpowiedniej kolacji by dziecko wyciszyć, zapewnić sytość i spokojny sen przez całą noc.

0

Witam.
W kwestii niepożądanych, niewłaściwych zachowań dziecka w środowisku domowym powinna się Pani zwrócić do terapeutów prowadzących terapię chłopca (w przedszkolu, czy fundacji).To oni powinni udzielić Pani rad, jak postepować z tymi zachowaniami. Leki uspakajające w tej kwestii to nie jest najlepsze wyjście z sytuacji. Program terapii ułożony i realizowany przez terapeutów chłopca powinien również uwzględniać pracę nad takimi niepożądanymi zachowaniami, ich korygowanie.
Z wyrazami szacunku. Anna Tońska-Szyfelbein

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Witam
Leki może przepisać lekarz, który prowadzi dziecko: psychiatra, neurolog. Jeśli problem występuje w domu to proszę spróbować zapisać się na warsztaty dla rodziców; zapewne w Fundacji gdzie syn odbywa terapię takowe oferują. Ułatwi to postępowanie z dzieckiem , nauczycie się pewnych strategii. Warto też porozmawiać i uzyskać wskazówki od terapeutów pracujących z Waszym synem.

Pozdrawiam
AM
w razie pytań jestem do dyspozycji
www.pracowniaterapeutyczna.eu

Zachęcam do zapoznania się z artykułem o autyźmie:
https://portal.abczdrowie.pl/autyzm-u-dzieci-co-jest-wazne-i-jak-postepowac

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Czy to mogą być objawy autyzmu atypowego?

Mój 8-letni synek dotąd nie jest poprawnie zdiagnozowany przez psychiatrę ani żadnego innego specjalistę. A oto w skrócie charakterystyka jego niepokojących zachowań, jakie mają miejsce w szkole (jest w pierwszej klasie), my z mężem je także w domu zauważamy (większość). Patryk nie wie gdzie w szkole są jakie pomieszczenia (np. świetlica). Nie rozbiera się sam i nie ubiera przed w-f-em, czeka na pomoc (a umie się ubierać sam, poza zapinaniem guzików). Pozostawiony bez pomocy jest bezradny i gubi swoje rzeczy. Mimo próśb nauczycielki sam się nie rozpakowuje. Ma bałagan na ławce, zrzuca przybory na podłogę, gubi przybory szkolne. Na lekcjach najczęściej jest skupiony tylko przez 1-2 godziny lekcyjne, później "wyłącza się". Często pogrąża się we własnych myślach, świecie, nie wie, co się dzieje na zajęciach, mówi do siebie, czasami wchodzi pod ławkę i tam spędza większość zajęć (zdarza się to rzadko). Naśladuje różne odgłosy np. zwierząt, buja się na krześle, uderza nim o sąsiednią ławkę, rzuca się gwałtownie na krześle, robi głupie miny do dzieci i nauczycielki, nikt i nic nie może mu przemówić do rozsądku. Jest tak w trakcie uroczystości szkolnych.

Na lekcjach wymaga stałej, indywidualnej kontroli nauczyciela. Swoim zachowaniem przeszkadza innym dzieciom. Ma kłopoty (od dawna) z motoryką małą (pisanie, szlaczki). Nie chce się bawić z dziećmi w szkole, pomimo, że one z nim chcą (ale ma przyjaciela z klasy). Patryk musi zostawać z nauczycielką po godzinach, aby kończyć pisanie "kart pracy". Poza tym jest bardzo inteligentnym dzieckiem, bystrym.

Proszę o pomoc. Załatwimy mu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zaburzenia zachowania. Czy to aby jednak nie jest autyzm atypowy lub inne schorzenie psychiczne?

Proszę o szczerą odpowiedź w miarę możliwości.

MĘŻCZYZNA ponad rok temu

Szanowni Państwo,

Na podstawie przedstawionego opisu zachowania syna trudno jest postawić hipotezy odnośnie diagnozy. Jest to trudne choćby z tego powodu, że opisano jedynie aktualne zachowanie dziecka w szkole. Brakuje danych na temat funkcjonowania dziecka w domu oraz jakichkolwiek informacji na temat jego dotychczasowego rozwoju.

Aby rozpoznać autyzm atypowy, który jest dość nieprecyzyjną kategorią diagnostyczną, należałoby wykluczyć inne zaburzenia.

Część z opisywanych objawów może sugerować występowanie np. zaburzeń hiperkinetycznych: może na to wskazywać impulsywność i gwałtowność zachowań oraz deficyt uwagi.

Polecam Państwu wizytę w poradni zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży i przeprowadzenie pełnej diagnostyki psychologicznej i psychiatrycznej. W razie wątpliwości można również skorzystać z konsultacji w specjalistycznym ośrodku zajmującym się diagnozą i leczeniem autyzmu.

Z pozdrowieniami

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Witam
Trudno powiedzieć gdyż danych jest zbyt mało na wyciągnięcie jakichkolwiek wniosków.
Faktem jest, że z opisu można zauważyć zaburzenia koncentracji jak również zachowania co zresztą zostało potwierdzone Pytanie z czego takie zachowania wynikają?
Myślę,że chłopiec powinien jeszcze raz zostać zbadany przez specjalistów: psychologa, psychiatrę i neurologa. Trzeba też zastanowić się nad wprowadzeniem terapii.
Pozdrawiam AM

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Jak pomóc 36-letniemu synowi z niepełnym spectrum autyzmu?

Mam 36-letniego syna z tzw. niepełnym spectrum autyzmu i upośledzeniem umysł. w st. lekkim. W WTZ już go nie chcą, bo wg nich nie robi postępów i nie jest zdolny do podjęcia pracy zawodowej (!!!). W wtz dostaje kredki i polecen malowania przez prawie 7 godzin dziennie (!!!). Mieszkamy w Katowicach. Nie chcę, żeby syn przebywał tylko w domu. Dodam,że ukończył szkołę specjalną podst., a potem zawodową. Jest fajnym, przystojnym młodym człowiekiem. CO ROBIĆ ?! Jakiego miejsca wśród ludzi mam szuka
MĘŻCZYZNA, 36 LAT ponad rok temu

Witam,
Może na własną rękę poszukać pracy fizycznej dla syna lub zajęć na świeżym powietrzu, np. na działce u znajomych lub znaleźć programy w internecie dla takich osób? Może zorganizować się z innymi rodzicami, którzy mają podobne dylematy - wtedy razem organizować wspólne wyjścia na spacery, wyjazdy. Sposobów naprawdę jest dużo, tylko trzeba chcieć a nie polegać na tym jednym ośrodku.
Pozdrawiam, Alicja M. Jankowska
http://psychoterapie-szczecin.pl

0

Przykro mi stwierdzić, że zostaliście Państwo odrzuceni przez placówkę WTZ, z drugiej strony, jeśli Państwa syn tam się nie rozwijał...Możecie się Państwo starać w Ośrodku Pomocy Społecznej o asystenta osoby niepełnosprawnej, albo o Specjalistyczne Usługi Opiekuńcze w tej samej placówce. Oczywiście ja polecam rejestracje syna w Urzędzie Pracy w Katowicach, w zakładach pracy chronionej należy złożyć podanie o pracę!
Poza tym równolegle są prowadzone terapie dla dorosłych. Powodzenia!!!
Psychoterapeuta Małgorzata Nikonowicz.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty