Zapytaj lekarza

7 4 0 , 9 5 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak powinno wyglądać śniadanie, obiad i kolacja na diecie?

Od dłuższego czasu się odchudzam, ale nie zauważyłam znacznych rezultatów. Na śniadanie jem owsiankę z jabłkami, na obiad jem warzywa z mięsem, kiedy jestem głodna to podjadam, ale w małych ilościach tylko jabłka albo orzechy. Nie jem słodyczy, pieczywa itd. Odchudzam się 2 miesiące a waga spadła o 1,5 kg. Czy coś robię źle, jak powinien wyglądać śniadanie, obiad, kolacja? I czy różnorodność potraw(obiadów)może przyczynić się do szybszej utraty wagi, do tej pory jem to samo na obiad.
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witaj, aby organizm mógł sobie pozwolić na spalanie tkanki tłuszczowej muszą być spełnione pewne warunki:
1. Dieta nie może być niedoborowa w składniki odżywcze. W całodziennym jadłospisie powinny być obecne białko, tłuszcze pochodzenia roślinnego oraz węglowodany złożone (tych ostatnich w Twojej diecie wydaje się być mało).
2. Kaloryczność diety nie powinna być niższa niż Twoja podstawowa przemiana materii (minimum energetyczne potrzebne na podtrzymanie podstawowych funkcji życiowych tj. oddychanie, bicie serca, przepływ krwi). Inaczej organizm zaczyna oszczędnie gospodarować energią i zamiast na bieżąco spalać to co mu dostarczasz zaczyna magazynować w postaci tkanki tłuszczowej. W konsekwencji dochodzi do spowolnienia metabolizmu.
3. Posiłki powinny być jedzone regularnie w ilości 4-5 w ciągu dnia. Przerwy między posiłkami nie powinny być dłuższe niż 4 godziny.
4. W skład każdego posiłku powinny wchodzić węglowodany złożone i białko oraz dodatek owocowy lub warzywny. Nie ma możliwości, aby organizm dobrze funkcjonował jeżeli ograniczasz mu podstawowe źródło energii, czyli węglowodany złożone. Nie ma potrzeby, abyś unikała pieczywa. Wystarczy zamienić je na pełnoziarniste.
5. Posiłki powinny być urozmaicone. Bez tego ograniczasz sobie dostępność podstawowych witamin i składników mineralnych, które są pewnego rodzaju katalizatorami przyspieszającymi proces spalani tkanki tłuszczowej.

Pozdrawiam,
www.biziel.dobrydietetyk.pl

0

Witam Panią,

Ważne aby dieta była urozmaicona i pełnowartościowa. Pisze Pani o 3posiłkach a powinno ich być 5. Jeżeli jest Pani głodna to raczej podjadamy warzywa a nie owoce. Orzechy jemy w ilościach na sztuki a nie na garście ponieważ maja bardzo dużo kalorii i sa tłuste. Oczywiście powinny być w diecie ale w ilościach kontrolowanych.
To czy robi Pani wiele błędów żywieniowych to trudno stwierdzić. Najlepiej jakby opisała mi Pani na maila dokładnie swój przykładowy dzień - co Pani zjada, jakie ilości, jak często itp Ja zerknę i wskażę ewentualne błędy. W tym momencie ciężko ocenić Pani dietę, ponieważ podaje Pani zbyt mało informacji.

kontakt: joanna.wasiluk@o2.pl

Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Dzień dobry!

Wyeliminowanie błędów żywieniowych oraz ustalenie indywidualnych wskazówek żywieniowych wymaga zebrania dokładnego wywiadu. Zachęcam do bezpośredniej konsultacji z dietetykiem.

Po wskazówki żywieniowe zapraszam na http://diet-coaching.xaa.pl/
Pozdrawiam,
dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy