Odchudzanie dla 13-latki strach przed rozbieraniem

Mam 13 lat ważę 58 kg i mam ok. 160 cm wzrostu. Ile powinnam ważyć? Nie umiem się odchudzić. Prawie cały czas chcę mi się jeść, lubię słodycze itp. Nie umiem się zdyscyplinować. A jeszcze do tego w tym roku idę do 1 gimnazjum i wstydzę się rozebrać przy pielęgniarce podczas bilansu, który będzie. Pomóżcie! Ile powinnam ważyć i jak schudnąć!!??
13 LAT ponad rok temu

Co jeść po wysiłku fizycznym?

Osoby, które rozpoczęły przygodę ze sportem zastanawiają się być może, co powinny jeść po zakończonym treningu. Obejrzyj nasz film i dowiedz się, jak powinna wyglądać dieta sportowca.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Masa ciała powinna mieścić się w granicach 52 kg, jednak aktualna również mieści się w normie, dlatego nie ma powodów do obaw.
Zamiłowanie do słodyczy i podjadania zalecałabym zwalczać, nie tylko z uwagi na ryzyko wzrostu masy ciała, ale również ze względu na zdrowie.
Zamiast słodyczy warto sięgnąć po owoce, koktajle na bazie świeżych owoców i mleka lub jogurtu, sałatki owocowe i musy.
Warto też wprowadzić do jadłospisu system 5 posiłków - dzięki temu zredukuje się chęć podjadania pomiędzy nimi, poprzez towarzyszące cały czas uczucie sytości.
Ważnym aspektem jest również regularna aktywność fizyczna - pomoże ona w redukcji nagromadzonej w okolicach brzucha tkanki tłuszczowej.

0

Witam. To, że masz apetyt nie jest niczym niezwykłym w Twoim wieku. Rośniesz, cały czasy się rozwijasz, w związku z tym potrzebujesz energii. Dlatego z pewnością nie stosuj diet cud, opierających się na niskiej podaży kalorii. Jedz za to często – co około 2-3 godziny, ale mniejsze porcje (dzięki temu nie zdążysz zgłodnieć, a już nadejdzie pora następnego posiłku, a dodatkowo przyspieszysz metabolizm i łatwiej Ci będzie spalić zbędną tkankę tłuszczową). Ogranicz natomiast słodycze, słodkie i gazowane napoje oraz produkty typu fast food, tłuste i słone przekąski oraz gotowe dania. Wprowadź kilka zmian w swój sposób odżywiania. O prawidłowych zasadach odżywiania przeczytasz tutaj http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Pamiętaj też, aby ćwiczyć regularnie minimum 3-4 razy w tygodniu po ponad 30 minut – tylko wtedy skutecznie spalimy tkankę tłuszczową. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty