Pomocy! Jestem gruba i bez silnej woli!

Hej! Witam wszystkich! Chciałam podzielić się z wami moją historią, która dobija mnie od dłuższego czasu, a w sumie odkąd pamiętam... Mam niespełne 18 lat i 174 wzrostu, ważę około 84-86 kilo ;/ Lubię chodzić w luźnych ciuszkach, także nie widać tego aż tak po mnie, więc nie wychylam się nikomu z informacjami o mojej wadze, jest to dla mnie wielki wstyd :( Rozpiera mnie zazdrość, gdy widzę koleżanki w krótkich spodenkach, spódniczkach :( Jestem bardzo skrępowana tym, nie wychodzę na basen, plażę, chodzę całe lato w długich spodniach :( Nie ujawniam żadnej części swojego ciała, bojąc się, że ktoś ją zobaczy i wyśmieje. Mam chłopaka już 1,5 roku czasu, kocham go bardzo. Jednak jest jeden problem, który i mnie, i jego dobija. Współżyjemy już od jakiegoś czasu, lecz ja nie potrafię z swoimi kompleksami sobie poradzić, czuję się skrępowana, brzydka, z niedoskonałościami, cellulitem, małymi rozstępami na piersiach czy boczkach. Przez to w czasie, gdy się kochamy nie pozwalam mu się dotykać w różne miejsca, na dodatek nie pozwalam, by było jasno, by patrzył na mnie :( Jemu to bardzo przeszkadza, bo twierdzi, że nie czerpie z tego 100% przyjemności, którą mu to sprawia :( Ja jednak nie potrafię sobie z tym poradzić. Jego też z jednej strony nie rozumiem. Mówi mi, że nie jestem gruba, że zakochał się we mnie i kocha mnie za to, jaka jestem, że taka mu się podobam i nie chce, żebym chudła :( Nie mam już sił :( Nie mam silnej woli. Ostatnimi czasy mam straszny apetyt, rozepchałam tak żołądek, że mogę zjeść bardzo dużo :( i nie panuję powoli nad tym :( Chciałabym nie czuć głodu :( Zaczęłam chodzić w tygodniu na aerobik, step i wf. 3 razy w tygodniu w szkole, a poza tym komputer, jedzenie i tyle :( Proszę, doradźcie mi, jak mam schudnąć do lata, w które chciałabym jechać z chłopakiem nad wodę :( Jak mam zrobić, by ciało chudło, nie było obwisłe tylko jędrne, no i jak mam się pozbyć tych rozstępów? POMOCY!!! :(:(:( A, i zapomniałam - chciałabym schudnąć około 20 kg, noszę romiar 40, no i przez duże piersi 42. Są jakieś skuteczne, tanie odżywki na hamowanie apetytu? Może jakieś wspomagające, ale skuteczne, nie te brednie, których pełno w internecie!!! Pomocy :(
KOBIETA ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Przede wszystkim bardzo dobrze robisz, że uprawiasz sport. Dodaj do tego codzienne 30-minutowe spacery, rower lub inne sporty, które możesz uprawiać wspólnie z chłopakiem. Dzięki temu podczas odchudzania Twoje ciało będzie jędrne i elastyczne, a cellulit ulegnie zmniejszeniu.

Masz nadwagę, bo Twoje BMI wynosi 28, i powinnaś stracić parę kilogramów przede wszystkim dla zdrowia.

Unikaj spędzania wolnego czasu przed telewizorem. Prócz tego, że jest to czas spędzony biernie, w telewizji pojawia się wiele programów oraz reklam, które zachęcają do jedzenia. Najczęściej sięgamy wtedy po produkty bezwartościowe i kaloryczne.

Powinnaś wyznaczyć sobie określone pory na jedzenie posiłków i ściśle się ich trzymać. Dzięki temu będziesz kierowała się głodem, a nie zachciankami. Twój organizm nie będzie domagał się dużych ilości pożywienia, ponieważ będzie wiedział, że za 3-4 godziny dostanie następna porcję. Dodatkowo i Ty będziesz miała tę świadomość, co zniechęci Cię do podjadania wysokokalorycznych przekąsek.

Negatywny obraz własnej osoby oraz słaba siła woli może prowadzić do objadania się. Kiedy chłopak mówi, że jesteś piękna i Cię kocha, nie neguj tego. Pomyśl, że jest w Tobie wiele wspaniałych rzeczy wartych zauważenia i docenienia, także przez samą siebie.

Nie powinnaś szukać pocieszenia w jedzeniu. Musisz uświadomić sobie, że nie należy kojarzyć pożywiania z emocjami. Jesz wtedy, kiedy istotnie odczuwasz głód, a nie pustkę w żołądku spowodowaną np. smutkiem czy poczuciem winy.

Jeśli chodzi o wskazówki dotyczące jedzenia:

- Jedz jak najwięcej warzyw, które mają duże ilości błonnika pokarmowego, który na długo wypełni Twój żołądek.
- Spożywaj węglowodany złożone (pieczywo pełnoziarniste, kasze, ryż brązowy/dziki, makaron razowy/ ugotowany al dente), dzięki którym nie będziesz odczuwała tzw. wilczego głodu.
- Unikaj tłustych wędlin, kiełbas, mięsa, serów żółtych oraz topionych.
- Nie spożywaj słodyczy, produktów typu fast food, słodzonych napojów.
- Pij jak najwięcej wody niegazowanej, która nawodni Twój organizm oraz wypełni żołądek, dzięki czemu zmniejszy uczucie głodu.

Pamiętaj - nie istnieją żadne diety cud oraz tabletki, które pomogą Ci stracić nadmierną masę ciała.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy