Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 6 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Spożywanie potraw węglowodanowych i zachowanie wagi

Czy mozna jesc portray weglowodanowe I nie przytyc? Jezeli tak to jak je jesc? Z czyms?
MĘŻCZYZNA, 55 LAT ponad rok temu

Objawy niedoboru nasyconych kwasów Omega 3

Co się stanie, jeśli w naszej diecie zabraknie kwasów tłuszczowych omega-3? Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są objawu niedoboru tego składnika. Wypowiada się dr Leszek Walentynowicz, internista.

Oczywiście, że można. Prawidłowa dieta składa się w 55% podaży energetycznej z węglowodanów. O ile nie występują problemy chorobowe lub zaburzenia metaboliczne podstawowym powodem przybierania na masie jest spożywanie sumarycznie w ciągu dnia zbyt dużych ilości energii. Jeżeli zatem nie przekroczymy ilości energii jaką zużywamy w ciągu dnia (niezbędnej do podtrzymania podstawowych procesów życiowych oraz do aktywności fizycznej) dodatkowe kilogramy nie będą się miały skąd wziąć. Dodam też, że najbardziej prawidłowa dieta zawiera wszystkie składniki odżywcze w każdym posiłku (a więc węglowodany, tłuszcze i białka), a dość popularna zasada "niełączenia węglowdanów z tłuszczami" nie ma większego uzasadnienia.

Specjalistka żywienia człowieka. Udziela porad dietetycznych.
0

Witam Pana, spożywanie zbyt dużej ilości węglowodanów jest jednym z czynników żywieniowych odpowiadającym za przyrost masy ciała. Jednak ta szkodliwość dotyczy produktów węglowodanowych, które są mocno przetworzone (białe pieczywo, cukier, słodycze, słodzone napoje, potrawy mączne). Naturalne produkty węglowodanowe tj. surowe warzywa, owoce, grube kasze, ciemny ryż, gruboziarniste przetwory zbożowe, spożywane w odpowiednich ilościach nie stanowią zagrożenia dla zdrowia. Są wręcz bogatym źródłem błonnika, który usprawnia pasaż jelit oraz zawierają cenne związki mineralne. Nie powinno się ich wykluczać z diety.


Pozdrawiam,
Monika Biziel
biziel.dobrydietetyk.pl

0

Witam!

W diecie oprócz kalorii istotne są składniki tj. białko, węglowodany, witaminy czy minerały. Prawidłowa dieta powinna składać się w około 60-55% z węglowodanów (kasze, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty, pieczywo pełnoziarniste), 25-30% z tłuszczu (orzechy, nasiona słonecznika, masło, oleje roślinne) i około 15 % białka (mleko, produkty mleczne, mięso, ryby).

Po dokładniejsze zalecenia żywieniowe zapraszam na stronę http://diet-coaching.xaa.pl/ ;
Pozdrawiam,
dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy