Zapytaj lekarza

7 4 0 , 1 4 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie agrestu indyjskiego

Witam. Lepiej zaopatrzyć się w owoce w całości, czy sproszkowane ? Mianowicie mam na myśli agrest indyjski (Amla). Tak przy okazji ile dziennie jest wskazane spożywanie goździków dziennie w surowej postaci ? Pytam dlatego, że staram się wyeliminować jak najwięcej wolnych rodników
MĘŻCZYZNA, 23 LAT ponad rok temu

Od czego zależy indeks glikemiczny potraw?

Indeks glikemiczny to poziom glukozy, jaki pozostaje we krwi poz spożyciu posiłku. Informacja o IG potraw jest bardzo istotna dla osób odchudzających się oraz cukrzyków.

Jeżeli pragnie Pan zapewnić sobie optymalny poziom ochrony przed wolnymi rodnikami to najlepszym sposobem są nie egzotyczne owoce czy przyprawy, ale odpowiednia dieta obfitująca w krajowe owoce i warzywa lub ich przetwory. Bardzo dobrze w tym zakresie działają owoce jagodowe (porzeczki, truskawki, borówki leśne i amerykańskie, maliny), warzywa kapustne (kapusty, brokuły), pomidory, papryka. Spożywanie przygotowanych z nich potraw (nawet w wersji z mrożonki, która kilkakrotnie przewyższa potencjał antyoksydacyjny owoców suszonych) gwarantuje dużo lepszą ochronę antyoksydacyjną niż dowolne proszki czy suplementy diety. Dietę taką można wzbogacić w napar z zielonej herbaty czy grzyby jadalne, które również są świetnym źródłem przeciwutleniaczy. Warto też pamiętać, że związki zmiatające wolne rodniki są aktywne tylko do pewnego stężenia w organizmie, a jego przekroczenie powodje, że same stają się prooksydacyjne i przyczyniają się do generowania jeszcze większej ilości wolnych rodników. Dlatego najlepiej zachować umiar i stosować naturalne sposoby wspierania funkcjonowania organizmu poprzez odpowiednio zbilansowaną dietę.

Specjalistka żywienia człowieka. Udziela porad dietetycznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy