Mity na temat grzybów trujących

Olej lniany cenimy przede wszystkim za korzystny skład kwasów tłuszczowych z rodziny omega 3 i omega 6. W naszym zwyczajowym żywieniu w przewadze występują zwykle kwasy omega 6, olej lniany pomaga nam wyrównać tę niewłaściwą proporcje. Znajdziemy w nim także przeciwutleniającą, dobrą dla naszej urody witaminę E Ważne, aby używać oleju lnianego "na zimno". Ogrzewanie i ekspozycja na światło oraz powietrze (przechowywanie w niesczelnym pojemniku) obniżają zawartość cennych składników i trwałość oleju. Z czym zjadać? Wedle uznania; jako dodatek do surówek i sałat, zamiennik masła czy innego smarowidła do chleba, element koktajli warzywnych...Zalecana ilość zależna jest od indywidualnych potrzeb każdego z nas, wynikających z masy ciała, aktywności, stanu zdrowia oraz efektu jaki chcemy uzyskać. Kluczowa jest jednak regularność. Dla potrzeb profilaktycznego uzupełnienia spożycia kwasów tłuszczowych omega 3, u osoby racjonalnie odżywiającej się, wystarczające będzie codzienne użycie łyżki stołowej do porcji warzyw. W celach terapeutycznych (np. przy nadwyżce cholesterolu we krwi) potrzebne będą większe ilości. Należy jednak pamiętać, że nawet najzdrowszy produkt spożywany w nadmiarze może okazać się szkodliwy.

Pozdrawiam, Justyna Siwiela

0

Olej lniany jest bardzo dobrym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Są to kwasy o działaniu przeciwzapalnym, obniżają poziom cholesterolu, wzmacniają odporność. Olej ten należy spożywać wyłącznie na surowo, warto dodawać 2-3 łyżki dzienne do sałatek.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty