Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 8 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy włączanie soczewicy do diety odchudzającej jest dobrym pomysłem?

Chciałabym zapytać czy włączanie soczewicy do diety odchudzającej jest dobrym pomysłem? Czy powinna w się w niej w ogóle znaleźć, a jeżeli tak to w jakich ilościach?
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Dobry wieczór. Soczewica jest bogatym źródłem białka i witamin z grupy B. Stabilizuje poziom cukru we krwi i zwiększa poziom energii, dostarcza minerały tj. żelazo i magnez. Błonnik zawarty w soczewicy wspomaga trawienie. Soczewica jest źródłem węglowodanów złożonych, które dostarczają równomiernej, powoli uwalniającej się energii. Analizując właściwości soczewicy można uznać ją za produkt, który powinien znaleźć się w jadłospisie na diecie redukcyjnej, ponieważ wspomaga odchudzanie. Można z niej przygotowywać pasty i zupy (np. zupa z selera naciowego i soczewicy). Jeśli chodzi o ilość spożywanej soczewicy, to zalecam jeść ją w granicach rozsądku (jak każdy produkt). Wegłowodany złożone muszą znaleźć się w diecie każdego dnia, powinny stanowić około 55% kaloryczności diety. Prosze pamiętać, że węglowodany złożone oprócz soczewicy znajdują się np. w ryż brązowym, kaszy gryczanej. Jeśli chce Pani urozmaicić jadłospis można jeść je na przemian każdego dnia. Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0

Witam,
stosowanie soczewicy w diecie odchudzającej jest bardzo dobrym pomysłem.Jest to produkt dostarczający dobrej jakości białka, żelaza, wapnia, fosforu oraz błonnika oraz ma niski indeks glikemiczny. Ilości, zależą od składu diety. Soczewicę można zastosować w formie pasty do kanapek, zamiast grochu do zupy oraz do dań zapiekanych. Zdecydowanie polecam.

0

Jak najbardziej soczewica może się znaleźć w diecie odchudzającej. Zawiera sporo białka, zdrowych kwasów tłuszczowych nienasyconych oraz składników mineralnych - wapnia, fosforu, żelaza i kwasu foliowego
Można wykorzystać ją jako dodatek do dań obiadowych, do sałatek, można ją także dodawać do zup.
Trudno mi powiedzieć w jakich ilościach soczewica powinna pojawiać się w Pani diecie nie wiedząc o Pani zapotrzebowaniu energetycznym ale proszę pamiętać, że soczewica jest dosyć kaloryczna - 100g zawiera ok. 350 kcal.

0

Witam
Soczewica podobnie jak i inne suche nasiona roślin strączkowych mogą być stosowane również w dietach odchudzających. To bardzo dobre źródło białka, witamin i składników mineralnych. Mają dużą zawartość błonnika pokarmowego, dzięki temu zjedzenie nawet niedużej ilości powoduje sytość, a to we wspomnianej diecie jest bardzo istotne. Jeśli soczewica ma być posiłkiem obiadowym, można spokojnie zjeść 50g soczewicy + dodatki (to jest waga suchego nasiona przed moczeniem i gotowaniem), dostarczysz w ten sposób około 180kcal (z samej soczewicy), a to na posiłek obiadowy nie jest dużo. Proponuję przyrządzać ją na różne sposoby, jako dodatek do sałatek, danie na ciepło...Dodatkowo nasiona strączkowe, a więc również soczewica odniżają poziom "złego" cholesterolu, który przy towarzyszącej nadwadze może występować.

Dietetyk z pasją. Prowadzi gabinet dietetyczny w Krakowie.
0

Soczewica jest bogatym źródłem witamin i składników mineralnych. Jest bardzo sycąca i smaczna choć trochę zapomniana. Pomaga regulować poziom glukozy we krwi a więc zapobiega napadom głodu. Oczywiście samo jadanie soczewicy nie warunkuje nam schudnięcia ważne jest ile i z czym ją jadamy.
Zawiera sporą porcje białka a więc syci, węglowodanów i witamin np.C, PP, witamin z grupy B.Zawiera wapń, fosfor oraz kwas foliowy i żelazo. Samo zdrowie

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy