Zapytaj lekarza

7 3 6 , 5 8 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ile powinnam spożywać kcal, aby schudnąć 5 kg?

Witam jestem kobietą, mam 30lat,170cm waga 66kg. prowadzę z mężem gospodarstwo rolne, pracuję siłowo fizycznie. Ile powinnam spożywać kcal aby schudnąć 5kg? jaki powinien być rozklad posiłków w moim przypadku? dzień zaczynam 5.oo kończę 22.oo-22.3o.
KOBIETA, 30 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Biorąc pod uwagę wykonywaną przez Panią pracę diety ubogoenergetycznie nie bardzo wchodzą w grę, gdyż może Pani zasłabnąć podczas pracy i doprowadzić do wycieńczenia organizmu (są one zalecane wyłącznie przy bardzo ograniczonej aktywności fizycznej). Szacunkowe zapotrzebowanie eneregetyczne dla Pani przy docelowej masie i pracy fizycznej to około 2000-2000 kcal. Stosując dietę na takim poziomie energetycznym powinna Pani bezpiecznie dojść do docelowej masy (choć nie będzie to bardzo to szybkie, to zagwarantuje Pani siłę do pracy oraz brak efektu jo-jo). Rozkład posiłków sugerowałabym następujący: śniadanie 20% energii dziennej, II śniadanie 15%, obiad 30%, podwieczorek 15% i kolacja 20%. Posiłki powinna Pani spożywać - śniadanie do godziny od wstania - i kolejne w odstępach co 2,5 - 3 godziny, kończąc około godzinę przed snem.

Specjalistka żywienia człowieka. Udziela porad dietetycznych.
0

Witam Panią,

W tym momencie posiadam zbyt mało informacji na Pani temat, aby ustalić konkretny jadłospis. Skuteczna dieta powinna być dobrana pod względem Pani zapotrzebowania energetycznego. Musiałabym zebrać wywiad żywieniowy i zdrowotny. Dlatego też zapraszam Panią na konsultację dietetyczną. Widzę że jest Pani z Warszawy, a ja właśnie tu przyjmuję pacjentów.
W czasie spotkania wykonuję pomiary:
masy ciała
tkanki tłuszczowej
nawodnienia organizmu
masy mięśniowej
masy kostnej
czynnej(AMR) i biernej(BMR) przemiany materii
określam rodzaj sylwetki (WHR)

Przeprowadzę również szczegółowy wywiad żywieniowy i zdrowotny, tak aby dieta była jak najbardziej indywidualna.
Muszę się zorientować jaki jest Pani styl życia, stan zdrowia, ile ma Pani czasu na przygotowywanie posiłków, jakie są Pani preferencje smakowe itp.
Na podstawie wyników z pomiarów i informacji uzyskanych z wywiadu układam dietę.

Dodatkowo otrzymuje Pani podstawowe zalecenia żywieniowe, listę zakazanych i dozwolonych produktów w czasie diety, ciekawe przepisy, moje artykuły i inne cenne wskazówki.
Serdecznie zapraszam! Naprawdę warto zająć się sprawą kompleksowo i profesjonalnie.
Jeżeli byłaby Pani zainteresowana proszę o odpowiedź zwrotną w celu ustalenia szczegółów.

Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Witam serdecznie!
Zapotrzebowanie energetyczne zależy m.in. od płci, wieku, wzrostu, masy ciała, aktywności fizycznej i stanu zdrowia. Bez szczegółowych informacji ciężko ustalić prawidłową kaloryczność diety i wskazówki do niej.
Po ogólne wskazówki żywieniowe i przepisy zapraszam na http://diet-coaching.xaa.pl/
Pozdrawiam,
dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy