Zapytaj lekarza

7 4 0 , 6 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak nie przytyć podczas rzucania palenia papierosów?

Witam! Mam 21 lat, jestem kobietą. Od czerwca 2013 zaczęłam palić papierosy. Od wczoraj nie palę, od dziś biorę desmoxan. Chciałam gorąco prosić o poradę jak nie przytyć przez rzucenie nikotyny, jak wspomóc metabolizm i co jeść aby waga była stała. (ważę teraz 51-52/1.64). Dziękuję z góry za pomoc, Katarzyna
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Objawy niedoboru nasyconych kwasów Omega 3

Co się stanie, jeśli w naszej diecie zabraknie kwasów tłuszczowych omega-3? Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są objawu niedoboru tego składnika. Wypowiada się dr Leszek Walentynowicz, internista.

Pani Katarzyno,
Niestety nie da się w żaden sposób dietą zagwarantować, że waga się nie zmieni. Palenie ingeruje w podstawową przemianę materii organizmu, a powrót do "normalności" często zajmuje organizmowi chwilkę, a jego tymczasowy kierunek jest nieprzewidywalny. Na pewno proszę nie ograniczać spożywanej żywności (gdyż wtedy doda Pani dodatkowy bodziec obniżający wartość PPM). Polecałabym dietę lekkostrawną, pełną owoców i warzyw (o to jesienią łatwo). Porduktami o których warto pomyśleć są świeży ananas i owoce cytrusowe, zielona herbata. Proszę też nie myśleć bardzo o tym, że nie chce Pani przytyć gdyż podczas rzucania palenia martwienie się o wagę nie tylko sprzyja powrotowi do nałogu, ale jeszcze dodatkowo powoduje, że dużo myśli się o jedzeniu co prowadzi do podjadania. Proszę też pamiętać o częstym spożywaniu małych ilości jedzenia - to wpływa na wyrównanie poziomu cukru we krwi, a to z kolei poprawia samopoczucie i likwiduje nerwowość.

Specjalistka żywienia człowieka. Udziela porad dietetycznych.
0

Rok palenia nie spowodował strasznego spustoszenia w organizmie, niemniej jednak nawyk trzymania czegoś w dłoni zastępuje się często paluszkami, czy innymi drobnymi przekąskami. Dym nikotynowy oszukuje trochę żołądek, ale tak naprawdę nie tyje się z powodu rzucenia palenia tylko większej ilości jedzenia. Proszę jeść to co zwykle, nie podjadać między posiłkami, pić zieloną herbatę, która wspomaga usuwanie toksyn, a szybko przekonasz się, jakie korzyści daje niepalenie.

0

Oprócz tego, że warto dać organizmowi jakiś czas na zmiany warto włączyć aktywność fizyczną, która pomaga w normalizacji poziomu cukru we krwi, a także zmniejsza ochotę na jedzenie. Dodatkowo endorfiny, które wytwarzają się podczas ćwiczeń pomagają w wytrwaniu w postanowieniu.

Dietetyk z pasją. Prowadzi gabinet dietetyczny w Krakowie.
0

Witam serdecznie,

Proszę zadbać o zdrową dietę i aktywność fizyczną. Posiłki powinny być spożywane regularnie (5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami.
Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Ostatni posiłek należy spożywać ok. 3h przed snem. Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie.

W diecie nie może zabraknąć błonnika, który poprawia perystaltykę jelit. Proszę sięgać po pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane górskie, kasze, razowe makarony, warzywa i owoce. Produkty te zawierają witaminy z grupy B niezbędne do wytwarzania enzymów trawiennych oraz błonnik regulujący trawienie. Warto również wprowadzić do diety mleczne napoje fermentowane, jogurt naturalny, kefir, maślanka, a także napoje z bakteriami probiotycznymi. Zawarte w nich dobre bakterie regulują trawienie, bakterie probiotyczne zaś wspomagają florę bakteryjną jelita grubego.
Sięga Pani także po świeże zioła, natkę, koperek, bazylię, cząber, rozmaryn, tymianek, miętę, majeranek Zawierają one olejki eteryczne o działaniu rozkurczającym. Rana na czczo przed śniadaniem można wypić szklankę wody z sokiem z cytryny co również przyczyni się do przyspieszenia przemiany materii

Jeżeli chodzi o ćwiczenia fizyczne to ważne aby aktywność była systematyczna i sprawiała Pani przyjemność. Najlepiej ćwiczyć od 3do 5 razy w tygodniu. Może Pani skorzystać z pomocy trenera fitness, siłowni lub ćwiczyć w domu. W Internecie znajdzie Pani bardzo wiele zestawów treningowych. Musi Pani dostosować je do własnych możliwości. Powinna Pani zwracać uwagę na prawidłową technikę ćwiczeń aby nie obciążać stawów czy odcinka krzyżowo-lędźwiowego. Osobiście mogę polecić zestawy: Mel B, FitnessBlender, Zuzka light, Odchudzanie bez kitów, Be Fit Woman, Fitappy, XHitDaily, Tiffany Rothe.
W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety dostosowanej do Pani dziennego zapotrzebowania oraz stylu życia zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy