Napady głodu i obsesyjne myślenie o jedzeniu

Jak sobie poradzić z ciągłym jedzeniem? Potrafię zjęśc 2 daniowy obiad ,w tym 15 klusek śląskich udko ,kapusta i zaraz jestem głodna jem znowu chleb i po tym coś słodkiego .potrafię tak cały dzień ,ćwiczę na siłowni i waga nie spada ,wcześniej udało mi się odchudzić 10 kilogramów i waga już podskoczyła do 3 kg spowrotem ,więc boję się ze nadwaga powróci .Mam 163 cm i wagę 68 kg ,co zrobić by przestać się objadać ,obojętnie gdzie jestem myślę o jedzeniu,mam napady głodu mimo zjedzonego śniadania
ponad rok temu

Zupa krem z porów

Masz ochotę na coś dobrego i zdrowego? Spróbuj sycącej, kremowej zupy z porów. Przepis i instrukcje wykonania potrawy znajdziesz w naszym filmie. Smacznego!

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Napady głodu można zmniejszyć poprzez spożywanie 5 mniejszych posiłków dziennie w regularnych odstępach czasowych. Ważna jest też wysoka podaż błonnika, który wspomaga pracę jelit i daje uczucie sytości. Jego bogatym źródłem są pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce. W przypadku silnej chęci spożycia czegoś pomiędzy posiłkami, można sięgnąć po świeży owoc lub warzywo.

0

Witam,
Warto udać się do lekarza i skonsultować problem, być może ma Pani jakieś problemy hormonalne np. dotyczące tarczycy.
Należy spożywać 4-5 małych objętościowo posiłków (tak, co 3-4 godz.). Przy napadzie głodu warto mieć pod ręka zdrową przekąskę, jabłko, marchewkę, sałatkę lub po prostu wypełnić żołądek wodą Generalnie jest tak, że słodycze pobudzają łaknienie i wywołują tzw. wilczy apetyt. Po spożyciu słodyczy poziom cukru w organizmie znacznie się podnosi, a później szybko spada i do naszego mózgu dociera sygnał, że jesteśmy głodni (to tak w uproszczeniu). Dlatego żeby zahamować apetyt dobrze sięgać po węglowodany złożone, które stopniowo uwalniają cukier w naszym organizmie i nie powodują znacznego skoku insuliny. Źródłem węglowodanów zbożowych jest: pełnoziarniste pieczywo, pieczy żytnie razowe, graham, płatki owsiane, jęczmienne, ryż brązowy, grube kasze, makaron z pszenicy durum itp. Produkty te zawierają sporo błonnika (najwięcej jest go w otrębach pszennych, które można dodawać do serków, jogurtów, sałatki itp., błonnik występuje tez w warzywach i owocach). Błonnik jest składnikiem balastowym - jest wydalany z naszego organizmu w cąłości, nie dostarcza kalorii, a jedynie pod wpływem wody/płynów pęcznieje w naszych jelitach i daje uczucie sytości, oprócz tego pomaga wyregulować gospodarkę węglowodanową i lipidową w naszym organizmie , pomaga zapobiegać próchnicy oraz oczyszcza organizm z toksyn, pomaga przy zaparciach. Przy spożywaniu większych ilości pokarmów zasobnych w błonnik należy pamiętać żeby wypijać ok 2 l. płynów dziennie. Nadmiar błonnika też może podrażnić nam jelita i przyczyni się wówczas do biegunek. Nie powinno się spożywać więcej niż 2 łyżki otrębów dziennie.
Życzę zdrowia,
Katarzyna Migoń
www.provita-katowice.pl

0

Witam serdecznie, należałoby zastanowić się dlaczego Pani problem z tak częstymi i obfitymi posiłkami oraz jaki jest Pani skład ciała. Warto by rozważyć wykonanie badań krwi pod kątem cukrzycy również. Jak co zapraszam do gabinetu na rozmowę przy kawce :)
Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty