Nauka w szkole podstawowej a badanie pod kątem autyzmu

Witam, mój syn rozpoczął naukę w I klasie. Wychowawczyni zauważyła że polecenia rozumie wtedy gdy bezpośrednio sie do niego zwraca( jak każe wykonać zadanie całej klasie to nie wie o co chodzi). Był badany w poradni pod kątem autyzmu , ale wykluczono, co robić dalej?
KOBIETA, 38 LAT ponad rok temu

Dobrze byłoby udać się do poradni psychologiczno-pedagogicznej w celu przeprowadzenia testu inteligencji oraz testów sprawdzających pamięć i koncentrację. Może też warto zbadać słuch.
Pozdrawiam

0

Dzień dobry,
niestety niemozliwe jest postawienie diagnozy poprzez poradę online. Z tego co Pani pisze wnioskuje ze syn może mieć trudności zwiazane z koncentracją uwagi. Czy wcześniej w przedszkolu syn tez mial podobne problemy?
Zachecam Panią do konsultacji z psychologiem dzieciecym. Można tez skorzystać z pomocy psychologa lub pedagoga szkolnego, którzy mogą wejść na lekcje i poobserwować co sie takiego dzieje, że Pani syn nie reaguje na polecenia kierowane do całej klasy.

0

Witam, proponuję poddać Pani syna jeszcze innym badaniom psychologicznym. Pisze Pani ogólnie i nie wiadomo, czy diagnozowano go pod kątem innych deficytów. Zaburzenia koncentracji uwagi mogą mieć różne podłoże; mogą wynikać z powodu jakichś deficytów w zakresie funkcji poznawczych (np. zaburzeń koncentracji uwagi), zmian neurologicznych w obrębie CUN, jak i z powodu podwyższonego poziomu lęku, np. społecznego (np. dziecko tak bardzo obawia się oceny ze strony nauczyciela lub/i rówieśników, że nie może skoncentrować się na poleceniach/pytaniach nauczyciela). A może być również tak, że Pani synek jeszcze nie przeszedł w pełni separacji/indywiduacji (odcięcia "psychologicznej" pępowiny od mamy), i trudno jest mu wchodzić w relacje trójkątne (np. dziecko - nauczyciel/autorytet - rówieśnicy), co może być źródłem podwyższonego poziomu lęku. Może preferuje tzw. relacje dwójkowe (tak jak małe dziecko preferuje b-j relacje z mamą, a nie "dziecko - mama - tata" albo: "dziecko - mama - rodzeństwo/rówieśnicy".

Proszę to dokładnie omówić przy najbliższej konsultacji z psychologiem/psychoterapeutą Pani synka.

Pozdrawiam

0

Zaleca się uczęszczanie na dodatkowe zajęcia ogólnorozwojowe organizowane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. W domu należy zmniejszyć ilość odbiorników włączanych w obecności dziecka /co do ilości, głośności i długości czasowej/.

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Witam
Może warto powtórzyć badanie i nie koniecznie w kierunku autyzmu. Chodzi o sprawdzenie poziomu koncentracji oraz funkcjonowania. Jeśli w jakiś obszarach są braki to należałoby rozpocząć terapię. Na koncentrację uwagi dobrze działa eegbiofeedback.
Pozdrawiam AM

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty