Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Problem z dostosowaniem się do poleceń nauczyciela u 6-latka

Witam. Mam problem z 6-letnim synem (chodzi do I klasy), który w szkole nie potrafi dostosować się do poleceń. Wygłupia się, pajacuje, w bezsensowny sposób próbuje zaczepiać inne dzieci, które po tym się z niego śmieją. Cały czas też dostaje uwagi od wychowawczyni klasy, od opiekunów ze świetlicy, instruktora na basenie. Codziennie rozmawiamy, tłumaczę mu w sposób spokojny, ale również karą (zakazy na bajki, komputer, zabawa lego). Nie wiem, w jaki sposób mogę pomóc dziecku.
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Dzień dobry,
To, że chce pani pomóc dziecku, a nie obwinia go za zachowanie, świadczy o Pani refleksyjności i szczerym zainteresowaniu rozwiązaniem problemu. To bardzo cenny zasób i warto pielęgnować go w sobie, tym bardziej, że sytuacja może budzić dużą frustrację.
Myślę, że dobrze by było, gdyby udała się Pani na konsultację do psychologa, specjalizującego się w psychologii dziecka, lub do poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przyczyn zachowania Pani dziecka może być bardzo wiele, trzeba dokładnie przeanalizować wspomniane przez Panią sytuacje, żeby zrozumieć to, co się dzieje, żeby zrozumieć Pani dziecko i powody jego zachowania. Dobrze by też było gdyby skontaktowała się Pani z psychologiem i pedagogiem szkolnym, współpraca z ich strony będzie też pomocna, tym bardziej, że zachowania dotyczą środowiska szkolnego oraz funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Być może pomocna dla Pani okaże się też książka "Sposób na trudne dziecko" A.Kołakowski, A.Pisula lub "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały" Faber Adele, Mazlish Elaine. Może to być źródło podpowiedzi i inspiracji jak rozmawiać ale też ustalać zasady z dzieckiem.

Pozdrawiam

0

Witam,
Pani syn przeżywa bardzo emocjonujący dla niego czas.
Jego zachowanie jest tego przejawem.
Troszczy się Pani o syna i stara się go przekonać do zmiany niektórych zachowań.
Na sytuację syna można spojrzeć z dwóch punktów widzenia: 1. tego, co dzieje się w nim i 2.tego co dzieje się wokół niego.
1. Przeżycia syna. Myślę, że warto zastanowić się , po co syn "zaczepia inne dzieci"? czego potrzebuje? Może chce zwrócić ich uwagę? Może zależy mu na kontakcie z innymi?
Zastanawiam się, na ile syn ma rozwinięte umiejętności bycia z innymi dziećmi. W jakim stopniu mógł nauczyc się tego wcześniej? Bo może po prostu dopiero uczy się relacji z innymi dziećmi.
Może też syn przeżywa jakieś trudne emocje. Warto o to go zapytać.
2. Sytuacja. Dziecko znalazło się w nowym środowisku. nauczenie się nawych zasad zajmuje czas. Pisze Pani, że "dostaje uwagi od wychowawczyni klasy...". Co takiego robi, że nauczyciele chcą to zmienić? Jeżeli ich uwagi nie skutkują to może powinni oni zmienić swoje sposoby oddziaływania na dziecko? (syn ma 6 lat i ma prawo zachowywac się czasem inaczej niż dorośli chcą) Co syn mysli o ich działaniu? Jak się czuje ?

Proponuję więc przeprowadzić jeszcze jedną rozmowę w której będzie Pani raczej pytała syna niż mu coś polecała. Proszę zapytać go o to, co mysli o szkole, kolegach, nauczycielach? co czuje? czego chce?
Odpowiedzi pozwolą Pani lepiej zrozumieć kochane dziecko i lepiej mu pomóc.
Może też warto będzie spotkac się z psychologiem dziecięmy, który Wam (pani i synowi) pomoże w lepszym zrozumieniu tego co się dzieje i zaplanowaniu działań.
Pozdrawiam
Artur Brzeziński

0

Często takie zachowania występują u dzieci z deficytem uwagi, czy ADHD, czy walczącymi o uwagę dorosłych.Dziecko nie chce stosować się do reguł- to też może być walka o władzę.do przyczyn takiego zachowania należą również zaburzenia SI, wynikające z niedojrzałości układu nerwowego, ale też nadmiar cukru w organiźmie, czy produktów na które dziecko może być uczulone.Co poradzić na to : jasne reguły w domu i w szkole i może dieta na obniżenie cukru, może badania w kierunku nietolerancji pokarmowej, refluksu, alergii.

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Witam
W szkole wiele zależy od nauczyciela. To on ustala zasady klasowe i konsekwencje. Jeśli są one przestrzegane, uczniowie traktowani jednakowo i w porę zostaje uruchomiony proces pomocy uczniowi, który ma problemy z dostosowaniem się to takie sytuacje są rzadkie. Proszę porozmawiać z wychowawcą i wspólnie zastanowić się jak również zaobserwować w jakich okolicznościach syn zachowuje się źle oraz co następuje po tego rodzaju wybrykach. Jeśli dostaje dodatkową uwagę nauczyciela to takich zachowań pewnie będzie więcej. Stawianie uwag niczego nie zmieni.
Pozdrawiam AM

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Problemy z wykonywaniem poleceń u 6-latki

Witam. Usłyszeliśmy dziś z mężem od przedszkolanki, że nasza niespełna 6-letnia córka powinna chodzić do szkoły specjalnej, bo w grupie 27 dzieci tylko ona ma problemy w nauce, nie słucha poleceń, zapomina o tym, co chwilę wcześniej jej się mówiło itp. Jak to ujęła, żyje we własnym świecie. Jest to dla nas cios, ponieważ normalnie mówi, chodzi, je itp. Czasem tylko nie słucha się jak coś jej się karze, jak każde dziecko. Co mamy robić? Czy ona naprawdę jest chora?...:(
KOBIETA, 41 LAT ponad rok temu

Dzień dobry!

Niestety, nie jest możliwe odpowiedzieć na Pani pytanie bez osobistego kontaktu z dzieckiem, obserwacji jego zachowań, przeprowadzenia badań diagnostycznych itp.
Jest możliwe, że u córki można zauważyć zaburzenia w rozwoju, taka diagnoza zawsze powinna być jednak bardzo przemyślana, wieloaspektowa, poprzedzona specjalistycznymi badaniami. Opinia przedszkolanki może być pochopna.
Zawsze jest też możliwa praca terapeutyczna z dzieckiem, aby rozwijać jego talenty, zalety, możliwości, a korygować trudności.
Proszę zgłosić się do poradni dziecięcej z pozytywnym nastawieniem.

Pozdrawiam!

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Nie użyłabym słowa chora. Jeśli w środowisku domowym nie dzieje się nic niepokojącego to trzeba porozmawiać z córką co takiego nią kieruje,że nie wykonuje poleceń nauczyciela, dlaczego jest wycofana.Dlaczego nie słyszy i zapomina.Może to być związane z zaburzeniami koncentracji. Może ma problemy z rówieśnikami, może nie potrafi się odnaleść.Warto udać się do psychologa, który oceni poziom rozwoju dziecka i tym samym uspokoi Was lub zaleci takie rozwiązania, które pomogą dziecku.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Problem z połykaniem u 6-latka

Witam.Od prawie poltora miesiaca,moj syn 6 letni nie lyka normalnie posilku.Mieli dlugo ,bardzo dlugo.Boi sie .Nie wiem co robic ,chodze po lekarzach,psychologach i nic.RATUNKU
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty