Zapytaj lekarza

1 , 0 3 1 , 9 7 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie bez ćwiczeń

mam 46 lat 67-75 kg i 163 cm wzrostu wydaje mi się że mam nadwagę . Jem tylko obiad i to do syta . Jaką diete mi proponujecie ? Nie lubie ćwiczyć .
46 LAT ponad rok temu

Fakty o zdrowiu - Olej z ryb może zapobiegać schizofrenii?

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam
Przede wszystkim należałoby zwiększyć liczbę posiłków. Spożywając jeden dziennie, organizm przestawia się na tryb oszczędny i magazynuje energię w postaci tkanki tłuszczowej. Jest to jedną z przyczyn nadwagi i otyłości, a ponadto prowadzi do wielu chorób. Zwiększając liczbę posiłków do 4-5 dziennie, ale mniejszych objętościowo, ureguluje się metabolizm, a organizm otrzyma odpowiednią ilość energii i składników odżywczych.
Spośród produktów spożywczych warto wybierać te zdrowe- chude mięso i ryby, produkty mleczne, oleje roślinne dodawane na surowo, pełnoziarniste produkty zbożowe.
Spośród rodzajów obróbki kulinarnej polecam gotowanie i pieczenie.
Proponowała bym także wprowadzić regularną aktywność fizyczną -minimum 3 razy dziennie. Może to być dowolna forma sportu, ćwiczenia lub długie spacery.

0

Witam serdecznie,
Przy wzroście 163 cm prawidłowa waga to 55-65 kg, wszystko zależy od budowy ciała i jego składu (ilości tkanki tłuszczowej). By zrzucić te parę kilogramów powinna Pani przede wszystkim zacząć jeść regularnie. Jeżeli organizm dostaje energię z jedzenia tylko raz dziennie może zwalniać metabolizm, co zwiększa ryzyko nadwagii. Proszę spożywać 5 posiłków dziennie, co 3 godziny, pierwszy do godziny po przebudzeniu, ostatni na 3 godziny przed snem. W skład posiłków powinny wchodzić warzywa, chude mięso (drób) i ryby, chudy nabiał (jogurty i kefiry naturlane, chudy twaróg), jajka, produkty zbożowe (takie jak płatki owsiane, otręby, kasze, ryż brązowy, razowe pieczywo), owoce. 2 ostatnie grupy produków należy ograniczyć w drugiej połowie dnia. Proszę również pić min 1,5 litra wody dziennie. Oczywiście warto by było również chociaż trochę się poruszać (spacery, rower...) W dokładnym ustaleniu ilości w/w produktów w dziennym menu powinnien pomóc dietetyk, dlatego w razie potrzeby zapraszam na wizytę :)
pozdrawiam!
Małgorzata Krukowska - dietetyk

0

Dzień dobry, nie ukrywam, że rozpiętość 8kg - jest dość zaskakująca – rozumiem, że waga waha się w tym przedziale w ciągu roku. 69kg to górna granica wagi prawidłowej, powyżej mamy już do czynienia z nadwagą. Pierwsza zmiana jaką należałoby wprowadzić to: zacząć jeść systematycznie 4-5 posiłków na dzień z przerwami ok. 3 godzinnymi i nie najadać się do syta!!!
Dieta powinna być urozmaicona w przypadku kobiety kaloryczność nie powinna przekraczać 1700-1900kcal, u mężczyzn 2300kcal.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy