Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Rozplanowanie dobowe posiłków

Jak rozplanować posiłki, gdy moja praca fizyczna wynosi 3h dziennie, o 5.00, 15.00 i 18.30 polegająca na obrządku w gospodarstwie, o której zjeść kolację i śniadanie aby zredukować wagę? w których posiłkach umieścić węglowodany aby proces był trwały i ile porcji? mam 28 lat, 170cm 58kg cel utrata 3kg, aktywność fizyczna średnia, stosuję dietę 1500 1600 kcal.
KOBIETA, 28 LAT ponad rok temu

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Trudno określić dokładne dzienne zapotrzebowanie energetyczne w tym przypadku, bez informacji o płci, jednak szacunkowo wynosi ono ok. 2000kcal.Zalecałabym więc dietę ok 1800kcal. Dzienny jadłospis powinien składać się z 5 posiłków spożywanych w odstępach czasowych ok. 4h. Ostatni posiłek najlepiej zjeść ok 3h przed snem. Każdy posiłek powinien składać się z węglowodanów złożonych (pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa), białka (szczególnie białko zwierzęce z chudych gatunków zwierząt, produktów mlecznych o niskiej zawartości tłuszczu) i tłuszczów roślinnych (oliwa z oliwek, oleje dodawane na surowo np. do sałatek w ilości 1-2 łyżek/ dzień, orzechy, pestki dyni, nasiona słonecznika). Warto zwiększyć spożycie warzyw i owoców, a wyeliminować wszelkiego rodzaju słodycze, kaloryczne przekąski, żywność przetworzoną, tłuste potrawy itp. Dobrze byłoby realizować dodatkowo wybrany rodzaj aktywności fizycznej - bieganie, dowolny sport, gimnastyka itp. ok 2razy w tygodniu po 30 min. Zastosowanie się do zaleceń pomoże osiągnąć cel w sposób stopniowy i trwały.
pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy