ADHD to nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami koncentracji uwagi i jest bardziej źródłem stresu dla innych. Stres jest odpowiedzią na nowe trudne sytuacje.
Dziecko w nowym otoczeniu może wydawać się zdekoncentrowane, rozbiegane, zdezorientowane. Może nie nadążać za nowymi wyzwaniami, nie słyszeć lub nie rozumieć, nie wykonywać poleceń, nie "dopuszczać" do siebie nadmiaru bodźców (bo np. jest tam duży poziom hałasu, do którego nie przywykło). Może też być napięte emocjonalnie, i odreagowywać to napięcie zwiększoną ruchliwością.
ADHD to zaburzenie, które nie pojawia się nagle, jest widoczne na długo przed rozpoczęciem szkoły i widoczne w różnych sytuacjach.
Jeżeli stan nadmiernego pobudzenia dziecka by się przedłużał, proszę skonsultować się z psychologiem dziecięcym - zbada przyczyny i pomoże nauczyć dziecko radzenia sobie ze stresem.
http://www.krakowpsycholog.com.pl/
Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:
- Jak radzić sobie z obecnością w klasie dziecka z ADHD? – odpowiada Mgr Bożena Waluś
- Jak wyciszyć dziecko z podejrzeniem ADHD? – odpowiada Paulina Witek
- Badania w celu diagnozy ADHD – odpowiada Dr Ewa Bujoczek
- Gdzie uczeń z ADHD powinien siedzieć w klasie? – odpowiada Piotr Bochański
- Czy przy takich objawach jest szansa, że mogę mieć ADHD? – odpowiada Mgr Joanna Szlasa
- Czy moje dziecko może być chore na ADHD? – odpowiada Mgr Magdalena Brudzyńska
- Mój ADHD-owiec – odpowiada Mgr Kamila Drozd
- Jak leczyć ADHD w dorosłym życiu? – odpowiada Mgr Marcin Goluch
- Jak ADHD zmienia życie – odpowiada Mgr Kamila Drozd
- Gdzie jest moje dziecko i czy ma ADHD? – odpowiada Mgr Aurelia Grzmot-Bilska