Trudności z asymilacją w grupie u 7-latka

Witam! Mam syna który ma 7 lat i straszne problemy w funkcjonowaniu w grupie, chodzi do pierwszej klasy. Od przedszkola (zaczął jako 3-latek, był w czterech grupach:3,4,5 i 6 latków) miał problemy z agresywnym zachowaniem bez powodu(rzucanie zabawkami, kopanie). Przekopałam trochę literatury, moje przemyślenia skierowałam w stronę autyzmu i ZA. dziecko po badaniach psychol. nie ma adhd tyko "zwraca na siebie uwagę, brakuje mu uwagi rodziców". W szkole nie slucha Pani, nie reaguje na polecenia:(
KOBIETA, 27 LAT ponad rok temu

Witam!
Psycholog, z którym się Pani kontaktowała pewnie zna więcej faktów i dlatego zwrócił uwagę na relacje rodzic-dziecko.
Musicie Państwo przyjrzeć się relacjom z synkiem. Może rzeczywiście wymaga większej uwagi.
Ze swojejnstrony radzę zwrócić uwagę na zaburzenia integracji sensorycznej, w tym tzw. zaburzenia modulacji( nadwrażliwość/ podwrażliwość). Szczególnie ta pierwsza czyli nadwrażliwość dotykowa, słuchowa, węchowa może dawać bardzo silne reakcje w sytuacji przeładowania sensorycznego. A taką sytuacją jest dla niektórych dzieci przebywanie w grupie przedszkolnej.
Jeśli chodzi o autyzm oraz ZA, to te zaburzenia wiążą się nie tylko z trudnościami w nawiązywaniu relacji z otoczeniem, ale także ze specyficznym rozwojem mowy oraz jej rozumieniem mowy w warstwie przenośnej. Dzieci ze spektrum mają takže trudności z odkodowaniem mowy ciała czyli komunikacji poza werbalnej.
Jeśli ma Pani wąypliwości, co do diagnozy psychologicznej, proszę skontaktować się z poradnią zajmującą się orzekaniem zaburzeń rozwojowych oraz z terapeutą SI.
Życzę powodzenia, JPluta

0

Zachęcam do podjęcia psychoterapii rodzinnej. W takiej sytuacji możliwa będzie dalsza diagnostyka, a także będą Państwo mieli okazję zyskać wsparcie i psychoedukację dotycząca rozwoju synka i możliwości stymulacji.

0

Dzień dobry.szkoda, że nie pisze Pani nic o funkcjonowaniu dziecka w domu, czy ma rodzeństwo? Na zachowanie dziecka ma wpływ wiele czynników. Są to między innymi czynniki biologiczne /możliwe alergie, nietolerancje pokarmowe, choroby nawet stany podgorączkowe, itp./, genetyczne /temperament rodziców/, środowiskowe / zw. z funkcjonowaniem rodziny, w której dziecko się wychowuje/, poznawcze /umiejętności a wiek dziecka/ i psychomotoryczne i zw. z integracją sensoryczną. Pani dziecko na pewno potrzebuje jasno określonych reguł w domu i w szkole, czy ma zaburzenia integracji sensorycznej określić może diagnosta terapeuta SI.

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Witam
Być może są to problemy związane z emocjami. Skoro autyzm i ADHD psycholog wyklucza to warto skupić się na takiej pomocy by kontakty społeczne zaczęły być bardziej prawidłowe. Pomyśleć proszę o terapii, może trening umiejętności społecznych. Jeśli potrzeba dziecku dodatkowej uwagi ze strony rodziców to też trzeba zweryfikować dotychczasowe relacje rodzic/dziecko by były one bardziej efektywne, nie ilość czasu z dzieckiem, a bardziej jakość.
Pozdrawiam AM

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty