Witam!
Psycholog, z którym się Pani kontaktowała pewnie zna więcej faktów i dlatego zwrócił uwagę na relacje rodzic-dziecko.
Musicie Państwo przyjrzeć się relacjom z synkiem. Może rzeczywiście wymaga większej uwagi.
Ze swojejnstrony radzę zwrócić uwagę na zaburzenia integracji sensorycznej, w tym tzw. zaburzenia modulacji( nadwrażliwość/ podwrażliwość). Szczególnie ta pierwsza czyli nadwrażliwość dotykowa, słuchowa, węchowa może dawać bardzo silne reakcje w sytuacji przeładowania sensorycznego. A taką sytuacją jest dla niektórych dzieci przebywanie w grupie przedszkolnej.
Jeśli chodzi o autyzm oraz ZA, to te zaburzenia wiążą się nie tylko z trudnościami w nawiązywaniu relacji z otoczeniem, ale także ze specyficznym rozwojem mowy oraz jej rozumieniem mowy w warstwie przenośnej. Dzieci ze spektrum mają takže trudności z odkodowaniem mowy ciała czyli komunikacji poza werbalnej.
Jeśli ma Pani wąypliwości, co do diagnozy psychologicznej, proszę skontaktować się z poradnią zajmującą się orzekaniem zaburzeń rozwojowych oraz z terapeutą SI.
Życzę powodzenia, JPluta
Zachęcam do podjęcia psychoterapii rodzinnej. W takiej sytuacji możliwa będzie dalsza diagnostyka, a także będą Państwo mieli okazję zyskać wsparcie i psychoedukację dotycząca rozwoju synka i możliwości stymulacji.
Dzień dobry.szkoda, że nie pisze Pani nic o funkcjonowaniu dziecka w domu, czy ma rodzeństwo? Na zachowanie dziecka ma wpływ wiele czynników. Są to między innymi czynniki biologiczne /możliwe alergie, nietolerancje pokarmowe, choroby nawet stany podgorączkowe, itp./, genetyczne /temperament rodziców/, środowiskowe / zw. z funkcjonowaniem rodziny, w której dziecko się wychowuje/, poznawcze /umiejętności a wiek dziecka/ i psychomotoryczne i zw. z integracją sensoryczną. Pani dziecko na pewno potrzebuje jasno określonych reguł w domu i w szkole, czy ma zaburzenia integracji sensorycznej określić może diagnosta terapeuta SI.
Witam
Być może są to problemy związane z emocjami. Skoro autyzm i ADHD psycholog wyklucza to warto skupić się na takiej pomocy by kontakty społeczne zaczęły być bardziej prawidłowe. Pomyśleć proszę o terapii, może trening umiejętności społecznych. Jeśli potrzeba dziecku dodatkowej uwagi ze strony rodziców to też trzeba zweryfikować dotychczasowe relacje rodzic/dziecko by były one bardziej efektywne, nie ilość czasu z dzieckiem, a bardziej jakość.
Pozdrawiam AM
Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:
- Nadpobudliwość i krzyki 4-latka – odpowiada Mgr Ludmiła Kulikowska-Kubiak
- Jaka jest rola pielęgniarki w opiece nad dzieckiem z Zespołem Aspergera? – odpowiada Mgr Iwona Hildebrandt
- Zaburzenia sensoryczne i zaburzenia zachowania u 4-latka – odpowiada Mgr Joanna Kołodziejczyk
- Swędzenie dłoni u 7-latka – odpowiada Mgr Danuta Michalczyk
- Jak pomóc dziecku z ADHD? – odpowiada Lek. Marta Mauer-Włodarczak
- Podejrzenie autyzmu u 2,5-letniego dziecka – odpowiada Mgr Jolanta Liczkowska-Czakyrowa
- Czy to zaburzenia integracji sensorycznej? – odpowiada Mgr Magdalena Golicz
- Wrażliwość na światło a zespół Aspergera u 9-latka – odpowiada Mgr Agnieszka Nowogrodzka
- Na co wskazuje to drapanie skóry przy autyzmie? – odpowiada Mgr Marcin Goluch
- W jaki sposób leczyć osoby dorosłe z autyzmem? – odpowiada Mgr Anna Gocek-Jarpulkiewicz
artykuły
Leczenie ADHD - terapia ADHD, leczenie farmakologiczne, dieta
Mówiąc o metodach leczenia ADHD, należy przede wsz
Zaburzenia integracji sensorycznej - integracja sensoryczna, przebieg, przyczyny, objawy, terapia
Zagadnienie zaburzeń integracji sensorycznej dotyc
Hiperleksja - objawy, typy i leczenie
Hiperleksja to zaburzenie typu niewerbalnego, któr