Zachowanie 6-latka z zespołem Aspergera w normalnym przedszkolu

Witam moj 6letni syn ma zdiagnozowany zespol aspergera +adhd+zaburzenia integracji sensorycznej chodzi do normalnego przedszkola pierwszy rok w ktorym jest traktowany normalnie jak inni typu stawianie czarnych buziek czyli za zle zachowanie oczywiscie ma ich najwiecej pani ciagle mowi ze jest niegrzeczny itp czy mam go przeniesc do szkoly integracyjnej?czy osoby dotkniete aspergerem beda zachowywac sie tak jak teraz czy moga dojsc nowe dziwne sytuacje
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Skiba - dorosłe dziecko z ADHD

Na pewno warto zacząć od rozmowy z nauczycielką i wyjaśnienia przyczyn niektórych zachowań synka. Wspólne wypracowanie metod współpracy z maluchem i wspierania jego rozwoju w grupie dzieci może przynieść lepszy efekt. Z wychowawcą i dyrekcją może Pani także porozmawiać o możliwościach przeniesienia synka do przedszkola integracyjnego. Warto także porozmawiać z lekarzem/psychologiem, który diagnozował malucha (i zna go), jaka edukacja najbardziej będzie służyć rozwojowi synka. Chodzi bowiem nie tylko o to, jak syn będzie odbierany w przedszkolu, ale także jak będzie się w nim czuł (np. odrzucony czy nierozumiany przez inne dzieci i dorosłych). Dlatego tak ważne jest, aby wszyscy mieli warunki i możliwości do współpracy i edukacji przedszkolnej bardziej wymagającego malca.

0

Witam!
Jeśli syn ma zdiagnozowane zaburzenie ze spektrum autyzmu ( Zespół Aspergera), to z pewnością posiada Pani odpowiednie orzeczenie wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną. Takie orzeczenie powinna Pani dostarczyć do przedszkola. Na podstawie tego orzeczenia, przedszkole do którego chodzi syn, musi dostosować formy i metody pracy do możliwości i potrzeb Pani dziecka. Innymi słowy wszystkie osoby, które pracują z dzieckiem, muszą to robić według odpowiedniego programu. Taki program pracownicy przedszkola muszą napisać, przedstawić Pani do zaakceptowania i realizować w codziennej pracy z dzieckiem.
To oczywiście nie oznacza, że syn nie będzie podlegał systemowi wychowawczemu panującemu w przedszkolu i w jego grupie. Ale system nagród i kar musi być dostosowany do jego możliwości emocjonalnych, społecznych i poznawczych.
Tak samo powinny być dostosowane metody nauczania i egzekwowania wiedzy.
Na podstawie orzeczenia dziecku należą się różne formy rehabilitacji ( tzw. rewalidacja). składają się na nie zajęcia dodatkowe w postaci w różnej, zawartej w orzeczeniu formie.
Dziecko z ZA rozwija się i zmienia. Niektóre zachowania pozostawia za sobą. Ale ZA to całościowe zaburzenie rozwojowe, dlatego dziecko wymaga odpowiednich dostosowań.
Proszę się upominać w przedszkolu o odpowiednie formy i metody pracy z dzieckiem, w zakresie nauczania i wychowywania.
Powinna Pani ściśle współpracować z przedszkolem, wychowawcą. Musi być Pani wsparciem dla wychowawcy. Razem należy wypracować strategię postępowania z synem, która będzie najlepsza dla jego dalszego rozwoju.
Pozdrawiam, J.Pluta

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty