Witam,
nie wiemy,jakie powody ma szkoła do takiego zalecenia,ale będąc na Pani miejscu czułabym również jakieś odrzucenie dziecka.Proszę dociec w szkole przyczyn,wyrazić swoje potrzeby i zapytać,co może Pani szkoła zaoferować jako alternatywę.Póki jednak co,niech Pani sprecyzuje przyczynę.Moż4e to bowiem wynikac z niedojrzałości dziecka do przebywania z dala od matki,z niewykształcenia wymaganych sprawności manualnych,nieskupiania uwagi na dłuższy czas i wielu,wielu innych.Czy są badania poradni psychologicznej i czy w ogóle była jakaś specjalistyczna konsultacja?Co od Pani strony jest najtrudniejsze w przyjęciu takiej decyzji?
Proszę o konkretne szczegóły
Pozdrawiam
Indywidualne nauczanie jest z założenia przeznaczone dla dzieci, które z przyczyn zdrowotnych nie mogą realizować nauki w szkole. Jeżeli dziecko posiada zaburzenia rozwojowe lub emocjonalne - nie radzi sobie z materiałem przewidzianym na dany etap edukacji, ma problemy z emocjami i zachowaniem lub jakiekolwiek inne zaburzenia zdiagnozowane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, wówczas, na podstawie stosownego orzeczenia, może realizować kształcenie specjalne (w klasie specjalnej, integracyjnej lub ogólnej, jeżeli gmina nie posiada takich oddziałów). Dziecko ma wówczas program dostosowany do swoich możliwości, nauczyciela wspomagającego i dodatkowe godziny rewalidacji prowadzone również przez odpowiedniego specjalistę. Proszę ewentualnie uściślić czy dziecko posiada już jakąś opinię lub orzeczenie z Poradni, jaka jest diagnoza. Jeżeli pisząc ZA ma Pani na myśli zespół aspergera lub inne zaburzenia ze spektrum autyzmu, to jak Pani pewnie wie, dzieci z takimi zaburzeniami funkcjonują bardzo różnie - czasami problemy są tak niewielkie, że prawie niezauważalne przez otoczenie, a czasami zupełnie uniemożliwiają dziecku "normalne" funkcjonowanie w grupie. Nie wiem jak radzi sobie w szkole Pani syn i jakie są powody takich sugestii ze strony szkoły, ale decyzję i tak podejmuje Poradnia, a nie szkoła, więc najlepiej tam, gdzie znają dziecko, wyjaśniać sytuację Pani syna. Pozdrawiam.
Wszystko zależy od możliwości i komfortu dziecka, a także możliwości szkoły. Wato dopytać w Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej, do której Państwo należą o możliwości działania (szczególnie, że to właśnie poradnia wystawia skierowanie na taka edukację). Warto także dopytać o szkoły w Państwa okolicy oferujące klasy integracyjne- może to byłoby lepsze rozwiązanie?
Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:
- Nauczanie indywidualne po długiej nieobecności w szkole – odpowiada Mgr Edyta Kołodziej-Szmid
- Czy rodzic dziecka z ADHD może żądać od wychowawcy pokazania uprawnień? – odpowiada Mgr Aurelia Grzmot-Bilska
- Nauczanie indywidualne u syna, u którego stwierdzono lęk społeczny, fobię społeczną i stany depresyjne – odpowiada Mgr Dawid Karol Kołodziej
- Na czym polega kształcenie specjalne dzieci z autyzmem? – odpowiada Dr Izabela Dębicka
- Tok nauczania do dziecka 10-letniego z autyzmem i podejrzeniem zespołu Aspergera – odpowiada mgr Adam Zajączkowski
- Jak pomóc dziecku z niepełnosprawnością w szkole? – odpowiada Mgr Bartosz Neska
- Czy dziecko z nerwicą depresyjną może mieć nauczanie indywidualne? – odpowiada Mgr Sylwia Wysocka-Sollich
- Czy moje dziecko ma zaburzenia emocjonalne? – odpowiada Mgr Anna Szyda
- Jak pomóc dziecku z zaburzeniami przetwarzania słuchowego i uwagi słuchowej? – odpowiada Mgr Justyna Sordyl-Grajcar
- Zmiana orzeczenia o kształceniu specjalnym – odpowiada Mgr Barbara Szalacha
artykuły
Mały diabetyk coraz lepiej radzi sobie w szkole. Nie zawsze jest bezproblemowo
Brak asystenta, strach przed nieznanym, niechęć ze
Pedagog szkolny - kwalifikacje, zadania, dokumentacja
Pedagog szkolny jest osobą, działania której skupi
Poradnia psychologiczna dziecięca i dla dorosłych - kiedy się udać?
Poradnia psychologiczna jest placówką, z pomocy i