Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Agresja, nadpobudliwość i opóźniony rozwój mowy u 3-letniego dziecka

WITAM DZIECKO 3,8 LAT NIE UMIE ZACHOWAC SIE W PRZEDSZKOLU ZLOSCI SIE GRYZIE W SYTUACI GDY CZEGOS NIE DOSTANIE ,JEST GO WSZEDZIE PELNO NIE USIEDZI NA MIEJSCU DLUZSZY CZAS.NIE SLUCHA POLECEN WYCHOWAWCY NIE WOLA SISIU NIE LUBI WSZYSTKICH W GRUPIE MA OPOZNIONY ROZWOJ MOWY CZYNNEJ .MA ZABURZENIA TYPU AGRESJA I AUTOAGRESJI JEST NADPOBUDLIWE ALE W DOMU WOLA SIUSIU POKAZUJE CO CHCE WYPOWIADA POJEDYNCZE SLOWA ,BAWI SIE SAM JAK I Z MAMA .REAGUJE NA SWOJE IMIE W POMIESZCZENIU NOWYM Z ZABAWKAMI CHCE KAZDE.
KOBIETA, 35 LAT ponad rok temu

Szamowna Pani,
Proszę udać się z dzieckiem do psychologa, ktory przeprowadzi diagnozę i ustali dalsze postepowanie. Opisne objawy mogą swiadczyc o wielu zburzeniach, ale tylko specjalista w bezposrednim kontakcie z dzieckiem i wywiadzie z rodzicami bedzie mógł wyjasnić przyczynęproblemów. BBiorąc pod uwagę Wiek dziecka i rodzaj objawów radziłabym szybkie podjęcie kroków, tak by kontakty społeczne dziecka nie stanowiły dla niego źródeł frustracji. Pozdrawiam.

0

Witam, wygląda na to, że Pani dziecko po prostu nie dojrzało jeszcze do przedszkola i że zdecydowanie nie chce w nim przebywać. W tej sytuacji sugerowałabym zorganizowanie opieki na synkiem w domu oraz wizytę z nim u psychologa dziecięcego aby przyjrzał się jego zachowaniom i rozwojowi fachowym okiem oraz wsparł Panią w kwestii zasad postępowania w sytuacji nadpobudliwości dziecka.Pozostawienie sytuacji bez zmian może doprowadzić do utrwalenia i pogłębienia trudności z synkiem.Pozdrawiam

0
Mgr Monika Prus Psycholog, Lublin
57 poziom zaufania

Witam,
opisane przez Panią objawy,mogą mieć różne przyczyny. Dopiero specjalista - psycholog nas podstawie dokładnego wywiadu, obserwacji dziecka będzie mógł postawić diagnozę i zaplanować stosowne oddziaływania. Dlatego zachęcam do spotkania z psychologiem.
Pozdrawiam
Monika Prus

0

Witam serdecznie

Zostały tu opisane trudności w funkcjonowaniu dziecka, które z pewnością mogą budzić niepokój zarówno u rodzica jak i nauczyciela w przedszkolu. Zachowania trudne dziecka to-trudności w kontroli impulsów, kontroli emocjonalnej, stosowania się do reguł i zasad panujących w grupie, zachowania agresywne i autoagresywne. Zaznaczono również diagnozę (zakładam, że postawiona przez specjalistę np.logopedę)-opóźniony rozwój mowy czynnej. W konstruowaniu planu działań w tej sytuacji należy odpowiedzieć sobie pytania:
-czy dziecko jest zdrowe fizycznie (niektóre choroby, określona dieta ,pasożyty dają tego typu objawy w funkcjonowaniu lub sprzyjają takim trudnościom)?
-czy dziecko nie posiada cech całościowych zaburzeń rozwoju? (np. Autyzm)
-czy dziecko nie ma trudności na podłożu neurologicznym?
-czy trudności występowały już wcześniej, czy są związane bezpośrednio z sytuacją przedszkola (trudności w porozumiewaniu się mogą powodować silne emocje u dziecka), czy może z inna sytuacją (zachowania są często sposobem odreagowania emocji związanych z trudna sytuacją)?
-co może wywołać sytuacje trudne (zachowania osób, sytuacja, inne bodźce)?
-co może powodować, że sytuacja trudna nadal trwa?
-co może pomóc ograniczyć sytuacje trudną (zachowania, osoby, ograniczenie lub dodanie pewnych bodźców)?

Istnieje wiele metod regulowania zachowań trudnych u dzieci. Istotne jest jednak aby w pierwszej kolejności sprawdzić czy zachowania nie maja podłoża fizjologicznego.
Proszę nie obawiać się konsultacji z psychologiem (powinien być w przedszkolu), logopedą, pediatrą, neurologiem. Specjaliści są po to aby pomagać w takich właśnie sytuacjach. Warto podczas tych wizyt zapewnić dziecku poczucie bezpieczeństwa i komfortu.

Pozdrawiam
Beata Roman

0

W takiej sytuacji najlepiej udać się do poradni psychologiczno-pedagogicznej gdzie przeprowadzi się diagnozę. Trzeba wziąć pod uwagę także sposób żywienia dziecka. Często nadpobudliwość ruchowa i niecierpliwość oraz agresja moga wynikać ze złej diety, alergii czy nadmisru cukru w organizmie. Warto również zastanowić się nad sposobem wychowania i konsekwencji działania rodziców.

Pozdrawiam
Karolina Schaefer-Kopaszewska
logopeda-pedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Opóźniony rozwój mowy u 3-latka

witam-mój synek za tydzień skończy trzy latka-mówi słabo-wcale.dada,kółko,pi,am,miau,chau,koko,muu,me,auto,oko,sija(szyja),tata,mama -lecz nie zwraca się do nas tymi słowy-uwielbia ogladac książeczki i umie w nich wskazać o co proszę,pokazuje palcem co mu trzeba,mówi gdy chce obejrzeć bajkę,łatwo się irytuje i wpada w złość,ponad to lubi pieszczoty,zabawę i pocałunki oraz gilguchy :)lubi zabawy z bracmi oraz a-kuku i dawaj go (gonimy go ,on ucieka) to co mnie nie pokoi to późna i słaba mowa
KOBIETA, 36 LAT ponad rok temu

Witam. Pani Synek jest już 3-letnim chłopcem i w tym wieku powinien wypowiadać już większość głosek w wyrazach, proste zdania, a zasób słownika powinien liczyć kilkaset słów. Z tego, co Pani pisze mowa Synka jest na poziomie rocznego dziecka. Prosze nie zwlekać, tylko udać się na konsultację do logopedy specjalizującego się w terapii małych dzieci. Z wyrazami szacunku. Anna Tońska-Szyfelbein

0

Witam serdecznie,
poleciłabym udanie się z synkiem do specjalisty psychologa dziecięcego, logopedy. Jeśli w tym wieku mowa wygląda tak jak Pani opisuje jest to wskazanie do dokładniejszej diagnozy. Do diagnozy niezbędny jest kontakt z dzieckiem. Trudno udzielić większej ilości informacji przez internet, jedyne co mogę powiedzieć to, że jest to rzecz do dokładniejszego zdiagnozowania i leczenia. Proszę się udać do specjalisty tam zapewne dostanie Pani więcej informacji na temat problemów syna, terapii i rokowań. Można szukać w okolicznych Poradniach Zdrowia Psychicznego dla dzieci. Pozdrawiam.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Opóźniony rozwój mowy u 2,5-letniego dziecka

Witam!

Mój syn ma 2 lata i 8 miesięcy. Nie mówi - ostatnio troszkę zaczął np. mówi nie, tata, daj, cześć, papa. Ostatnio mieliśmy spotkanie z logopedą i psychologiem dziecięcym i oni mi powiedzieli, że widzą pewne cechy dziecka autystycznego, ale doradzili, że powinnam iść do neurologa, bo nie są pewni. A mianowicie: wącha jedzenie (zaczął to robić, gdy jak chcieliśmy go oduczyć od smoczka, maczaliśmy mu go w cytrynie - teraz o smoczku zapomniał i zaniknęło wąchanie), je tylko wybrane potrawy, trudno go namówić do czegoś nowego; czasami jak słyszy jakąś piosenkę, albo jak śpiewają dzieci w telewizji to zatyka uszka - chociaż od m-ca jakby już to robi coraz rzadziej i wygląda to tak, jakby się wstydził bardziej niż bał. Bawi się samochodami i ciuchcią - uwielbia to, lubi bawić się piłką, ogólnie wszystkie zabawki umie użyć zgodnie z ich przeznaczeniem. Tylko jak jesteśmy na dworze, to uwielbia bawić się patyczkami, kamykami - wrzucać je do wody, wszystko wrzuca do wody. Nie układa ich, nic z tych rzeczy. Jak widzi dzieci, to zaraz do nich biegnie i się cieszy, tylko nie bardzo wie jak się z nimi bawić, najchętniej to odpowiada mu jak on ucieka, a inne dziecko go goni.

Chodzi do przedszkola od m-ca i Pani mówi, że jest bardzo łatwym i grzecznym dzieckiem, cokolwiek mu mówi on to robi, jak mają zajęcia o czymś to przygląda się z zainteresowaniem. Mieszkamy w Stanach i przedszkolu ma tylko język angielski i nauczycielka mówi, że już podstawowe zwroty rozumie. Jestem zaskoczona, bo w domu to straszny łobuz, nic nas nie słucha. Martwi też to, że syn nie wszystko rozumie co do niego mówimy, takie rzeczy jak: gdzie jest tata, idziemy na spacer, siadaj, wracaj rozumie, jak mówię zobacz tam to patrzy, reaguje na imię. Zresztą ma problem. Jak go się pytam przynieś książeczkę, nie wie o co chodzi. Nie pokazuje obrazków. Chociaż cokolwiek chce pokazuje mi palcem i mówi daj. Naśladuje nas - bije brawo, wytyka język, jak mu śpiewam my jesteśmy krasnoludki" to wie co się po kolei robi - trąbi, robi nunu.

Dużo mówi po swojemu i bardzo często dyskutuje z nami, nawet zmienia barwę głosu, czasami się nawet z nami kłóci tą swoją paplaniną i patrzy przy tym w oczy. Ogólnie ma bardzo dobry kontakt wzrokowy. Lubi obcych ludzi, jak widzi ich na ulicy to podbiega, patrzy się im w oczy i uśmiecha. Bardzo lubi bawić się a kuku, w chowanego, jak się bawi ciuchcia to muszę przy nim być, przychodzi po mnie i mnie pcha. Nie przynosi zabawek, czasami przyniesie maszynkę do robienia bąbelków. Wiem, że synuś na pewno jest opóźniony, odbiega od rówieśników, byłam u pediatry swojego i powiedziałam mu o tym, co mi powiedzieli - a on na to, że Amerykanie mają bzika na punkcie autyzmu i on zna moje dziecko od urodzenia i absolutnie to nie to. Że po prostu wymaga więcej pracy, ale to nie autyzm. Dał mi skierowanie do neurologa, czekam do września (nic nie lepiej tutaj ze specjalistami). Ale wiem, że często pediatrzy się mylą.

Teraz mamy 10 godzin tygodniowo terapie behawioralną w domu - nie jestem zadowolona, syn więcej się uczy od nas niż od tych obcych ludzi, nie lubi ich, ogólnie mam wrażenie, że to studenci, nie mający doświadczenia. Mam pytanie, czy to może być autyzm? Jaka jest różnica w diagnozie autyzmu a "autism spectrum disorder" (z ang.)? Czy może być tak, że syn ma jeszcze nie rozwinięty układ nerwowy? Dodam, że u mnie w rodzinie dużo dzieci miało taki problem, ale po skończeniu 3 lat zaczynały rozumieć i mówić. Ja też byłam takim dzieckiem, mój brat, brata syn. Czy to może być genetyczne?

MĘŻCZYZNA ponad rok temu

Witam!

Rozwój dzieci przebiega zgodnie z pewnymi ustalonymi fazami rozwoju, ale ważne jest uwzględnianie przy ocenie rozwoju każdego dziecka jego indywidualnych cech. Pomimo dość szczegółowego opisu zachowania chłopca trudno jednoznacznie stwierdzić u niego autyzm. Niepokojący jest na pewno opóźniony rozwój mowy, mówienie w " swoim języku", wąchanie jedzenia i nadmierna reakcja na dźwięki. Nie wspomina Pani  w jakim języku rozmawiacie w domu i czy próbujecie uczyć dziecko dwóch języków jednoczenie. W takiej sytuacji może nastąpić u chłopczyka pewna trudność ze zrozumieniem pojęć i poleceń. Pierwszy krok do diagnozy już Pani podjęła - spotkanie z psychologiem i logopedą. Dobrze, że wkrótce nastąpi diagnoza neurologiczna, co umożliwi lepiej zrozumieć zachowanie malucha oraz trudności w rozwoju mowy. Neurolog na pewno odpowie na każde Pani pytanie związane z wciąż rozwijającym się układem nerwowym dziecka.

Zmienia się diagnostyka autyzmu. Szybciej i łatwiej jest dostrzec objawy i podjąć szybką terapię.  Zdarza się, że w trakcie badania okazuje się, że dziecko nie ma autyzmu, ale przejawia pewne jego cechy objawiające się na przykład, przez utrudniony kontakt wzrokowy, zaburzenia sensoryczne. Dobrze, że synek ma prowadzoną terapię w domu. To na pewno poprawi jego funkcjonowanie i rozwinie umiejętności. Może warto powiedzieć terapeutom o swoich obawach związanych z przebiegiem zajęć oraz doznań i odczuć dziecka.

Pozdrawiam serdecznie.

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Witam
Każde dziecko rozwija się inaczej i w swoim własnym tempie. Być może tu Wasz pediatra ma rację, że trzeba nieco odmiennego podejścia i pracy. Proszę zatem stosować się do zaleceń i poczekać do wizyty u neurologa. Co do terapii behawioralnej to jest ona bardzo skuteczna ale osoba terapeuty też w niej ma znaczenie. Zatem jeśli ma Pani zastrzeżenia co do pracy osób prowadzących zajęcia czy dziecko ich nie lubi to należy poprosić o zmianę.
Warto też pomyśleć o diagnozie i zajęciach z integracji sensorycznej bo tu dyń też może prezentować deficyty (wybiórcze jedzenie, wąchanie). Kontynuować terapię logopedyczną.
Pozdrawiam AM

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty