Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Czy rozwój mowy dziecka jest zaburzony?

Rok temu poznałam bliską rodzinę mojego partnera - matkę z dwiema córeczkami, cztero i pięciolatką. Zdumiało mnie wtedy to, że dziewczynki praktycznie nie mówiły, między sobą porozumiewały się dżwiękami, z matką głównie krzykiem i Matka zdawała się w ogóle nie dostrzegać tego problemu. Być może jedną z przyczyn nieumiejętności mowy była wielojęzyczność - dziewczynki są Polkami, od kilku lat w Anglii. Na szczęście dzieci trafiły do przedszkola/szkoły i w ich mowie pojawił się progres. Mam jednak wrażenie, że o ile młodsza dziewczynka rozwija się prawidłowo, o tyle sześciolatka już nie. Nie czyta, potrafi napisać wyłącznie swoje czteroliterowe imię, nie rozumie bardziej abstrakcyjnych pytan np.o pogodę, uczucia, nie tworzy historii, jej mowa jest bełkotliwa i pełna błędów, nie potrafi odpowiedziec na pytania typu o czym była obejrzana bajka, jaka postać jej się podobała, co ją rozbawiło itd. Ma też problem z rysowaniem, nie potrafi używać plasteliny itd. Uwielbia natomiast puzzle i klocki, ale z tych ostatnich nie buduje np.domów czy aut, a wyłącznie płoty. Wygląda to tak, jak by miała problem z abstrakcją i tworzeniem. Niestety, matka nadal nie widzi problemu, zabroniła mi zabierać dziewczynkę do logopedy. Czy istnieją zabawki i gry, które wspomogłyby rozwój tej dziewczynki? Niestety, ja widuję się z nią zbyt rzadko, żeby na bieżąco stymulować jej rozwoj.
KOBIETA, 40 LAT ponad rok temu

Dzień Dobry Pani,

Z Pani opisu wnioskuję, ze za wcześnie na takie diagnozowanie obecnych możliwości
twórczych u sześcioletniej dziewczynki, zważywszy na fakt, że pojawiło się nowe wyzwanie, tj. proces adaptacyjny, związany ze szkołą i dwujęzycznością.
(każdy jest inny...)
Zauważam dobre rokowanie, bo w momencie rozpoczęcia edukacji szkolnej nastąpił
u Dziewczynki progres, co sama Pani zauważyła.

Życzę Pani pomyślności,
irena.mielnik.madej@gmail.com

0

U dzieci wielojęzycznych mowa może rozwijać się nieco wolniej i później, niż u dzieci mówiących jednym językiem, lecz zdecydowanie nie tak późno, jak dopiero w wieku 5 lat. Opóźnienia w języku dominującym (czyli tym z którym dziecko ma większy kontakt) nie powinny przekraczać 6 miesięcy. Etapy rozwoju mowy u dzieci wielojęzycznych, są takie same i powinny przebiegać w podobnym czasie i w takiej samej kolejności, jak u dzieci jednojęzycznych. Różnice pojawiają się w tym, że dzieci wielojęzyczne na początku mają prawo mieszać języki, mogą też mieć trudności z wymawianiem trudniejszych głosek. Trzeba też pamiętać, że normy dla słownictwa na poszczególnych etapach rozwoju mowy liczymy dla dwóch języków razem. Jednakże wielojęzyczne dziecko także powinno zacząć wypowiadać pierwsze zdania około 2 roku życia. Już po 3 roku życia dziecko powinno tworzyć narracje (opowiedzieć o tym, co narysowało), podejmować zabawy tematyczne z rówieśnikami. Jeżeli w wieku 4 lat dziecko bardzo poważnie miesza języki, nie rozróżnia ich, nie ma świadomości ich odrębności, to świadczy to o jakimś problemie nabywania umiejętności komunikacji. Wymienia Pani również podejrzenie innych trudności w rozwoju dziecka. Jednakże dziecko w wieku 6 lat absolutne nie musi jeszcze potrafić czytać i pisać. Jeżeli istnieją poważne trudności u dziecka, żadne zabawki, czy gry ich nie wyeliminują - same w sobie nie mają wartości terapeutycznej. W przypadku takich trudności niezbędna jest diagnoza funkcjonalna (diagnoza poszczególnych sfer rozwoju dziecka: mowy, percepcji, koordynacji, motoryki małej i dużej, naśladownictwa itd.), która pozwoli określić, które deficyty w rozwoju dziecka są kluczowe i hamują jego rozwój - wtedy będzie wiadomo nad czym w danym momencie pracować. W tym momencie ważna byłaby opinia pracowników przedszkola, do którego uczęszcza dziewczynka oraz ich obserwacje na temat jej rozwoju. Wskazana byłaby wizyta u psychologa dziecięcego i neurologopedy, aby określić jakie mogą być przyczyny trudności oraz pozwalająca określić plan zmniejszenia deficytów. Warto na spokojnie porozmawiać z matką dziecka i zachęcić ją do takiej wizyty. Wizyta u specjalisty nigdy nie zaszkodzi. Jeżeli wszystko jest w porządku - specjalista o tym powie, jeżeli deficyty są delikatne - będzie wspierał matkę i wskaże jej, jak można wspierać rozwój dziecka, pokaże jakie ćwiczenia wykonywać. Najgorsze, co można zrobić to zignorować trudności - jeżeli okaże się, że ich przyczyny są poważne, straconego czasu już się nie odzyska. To bardzo ważne, że zwróciła Pani uwagę na zaobserwowane trudności dziewczynki. Niestety często zdarza się, że otoczenie, a nawet specjaliści ignorują trudności lub powtarzają rodzicom, że "dziecko ma jeszcze czas, jeszcze się tego nauczy" i rodzice dzieci z zaburzeniami w rozwoju takie reakcje otoczenia często podają jako główną przyczynę zbyt późno rozpoczętej terapii. Jednakże jeżeli istnieją faktyczne zaburzenia rozwojowe, najważniejsze aby zostały wykryte jak najwcześniej, gdyż moment rozpoczęcia terapii jest tu kluczowy i od niego zależy jej sukces. Dokonując diagnozy dziecka nigdy nic się nie traci - zawsze można tylko zyskać, niezależnie czy problem jest poważny, czy nie.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Czy rozwój dziecka i rozwój mowy jest prawidłowy?

Dziecko ma momenty, gdy: *podaje przykłady) - uczy się i wszystko umie następnego dnia, albo po kilku godzinach nie wiele z tego pamieta, odpowiada błędnie. - mieszają się mu różne wydarzenia z życia. - przykładowo każe mu iść na góre po cukier, idzie wraca i pyta co to miał przynieść - gdy się do niego mówi trzeba powtarzać conajmniej dwa razy aby uzyskać odpowiedź, a na odpowiedź też trzeba poczekać czasem z 15 sekund (nie mówie tutaj o wyborze czegoś czy chcesz taki baton, czy taki, bo to u niego trwa nawet z minutę.) - często się denerwuje nawet gdy jest luźna rozmowa i się go o coś zapyta... albo ktoś przychodzi w gości i pyta go o coś, a on nie patrzy na tą osobę, zaczyna się denerwować podnosić podbódek do góry i wygląda to w ten sposób: "weźcie się odczepcie odemnie..."
KOBIETA, 13 LAT ponad rok temu
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Rozwój mowy i zachowanie u dziecka

Witam synek czasem powie"baba"ale sporadyczne.Gdy coś mu sie nie podoba płacze gdy jest szczęśliwy to się śmieje Uwielbia bujac sie na bujaczce najchetniej by z niej nie schodził.Gdy cos chce pokazuje palcem mówiąc"e"gdy cos znajdzie przynosi.Lubi mnie karmići Gdy zobaczy krowke mowi"bu"gdy slyszy pieska robi"u".zaczal chodzic gdy mial 10miesiecy.gdy pytamy gdzie jest tata nie spojrzy alegdy zobaczy ze tata wrocil cieszy sie i klaszcze.Na swoje imie niezawsze reaguje.Czy powinnam sie martwic?
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Witam,
nie bradzo rozumiem,czym chce się Pani martwić,bo jezeli faktem "nie zawsze",można to przypisać zaabsorbowaniu innymi sprawami w chwili,gdy się go prosi,lub np.zwracaniem się do dziecka nie tylko jednym imieniem/mianem/.Ale nie zaszkodzi zbadanie słuchu.
Pozdrawiam serdecznie.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty