Zapytaj lekarza

7 4 0 , 1 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co zrobić, żeby ciągle nie jeść i nie mysleć o jedzeniu?

Witam, Ostatnio ciągle coś za mną chodzi. Ciągle bym cos jadła, podjadała, nawet wtedy, gdy jestem syta. Po przebudzeniu od razu sięgam do lodówki, nawet gdy nie czuje głodu. Ledwo zjem posiłek, już myślę o następnym. Stosowałam nawet taki tryb że jadłam co 3, 4 godz. i do godziny 18:00. Przez jakiś czas było ok. Wytrzymałam, ale po kilku dniach zaczęłam się obiadać do tego stopnia, że pojawiło się uczucie sytości, tak jakbym miała zaraz pęknąć z przejedzenia. Pomimo tego ciągle miałam na coś ochotę. Na drugi dzień zrobiłam sobie dzień oczyszczający, czyli picie dużej ilości wody, owoce warzywa i odnowa posiłki co 3, 4 godz. Przez kilka dni jest ok i znów napada mnie taka chwila zwątpienia. Co mam zrobić, żeby zmniejszyć apetyt i te napady? Chciałabym zrzucić 3 kg, ale jak na razie to idzie w tą drugą stronę. Bardzo prosze o dopowiedź.

KOBIETA ponad rok temu

Źródła nienasyconych kwasów omega-3

Nienasycone kwasy omega-3 są niezbędnym składnikiem naszej diety, jednak organizm nie posiada zdolności do ich samodzielnego syntetyzowania. Z tego względu warto wiedzieć, co jest ich pierwotnym oraz wtórnym źródłem ? o tym opowiada dr Leszek Walentynowicz, diabetolog.

Witam,

Przede wszystkim powinnaś wykonać badania krwi oraz badania określające poziom składników mineralnych i witamin w Twoim organizmie. Być może masz niedobór któregoś ze składników, co powoduje u Ciebie niepohamowaną ochotę na jakiś produkt. Przyczyną może być również nieprawidłowy styl życia, nieracjonalne odżywianie. Napisałaś, że starałaś się spożywać posiłki, co 3-4 godziny i było lepiej. Powinnaś codziennie spożywać 4-5 posiłków w równych odstępach czasu, co 2-3 godziny. Posiłki muszą być lekkie i zdrowe. Jeśli mimo spożywania tak częstych posiłków nadal będziesz miała ochotę na jedzenie, albo będziesz jadła zbyt duże porcje, pomyśl, że za 2 godziny znów będziesz mogła sięgnąć po coś zdrowego i może dzięki temu pohamujesz swoje nadmierne łaknienie.

Przyczyną mogą być również emocje. Prawdopodobnie nie odróżniasz głodu od chęci jedzenia i sięgania do lodówki. Naucz się panować nad emocjami. Pomóc Ci w tym może psycholog lub tzw. coach.

Zapoznaj się też z prawidłowymi nawykami żywieniowymi, aby przeanalizować swój sposób odżywiania i zmienić go na zdrowy http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki
Dzięki regularnym posiłkom i zdrowym, bogatym w błonnik pokarmowy produktom, Twój apetyt powinien ulec zmniejszeniu.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy