Zapytaj lekarza

7 4 2 , 8 1 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy kofeina ma wpływ na działanie wenlafaksyny?

Witam. Z powodu lęku, depresji i fobii społecznej od około 3 miesięcy biorę wenlafaksynę w dawce 150 mg. Mam co do tego dwa pytania. 1. Odkąd stosuję ten lek, pojawił się problem z osiągnięciem orgazmu. Jestem w stanie go osiągnąć, ale trwa to bardzo długo i jest ciężki do osiągnięcia. Zdaję sobie sprawę, że jest to skutek uboczny stosowania tego preparatu, ale czy istnieją jakieś metody, bądź suplementy, które go zminimalizują? 2. Czy spożywanie kofeiny może zaburzyć działanie tego leku?
MĘŻCZYZNA, 23 LAT ponad rok temu

Nerwica - kiedy warto udać się do specjalisty?

Witam! Należy spróbować zmiany leku. Są takie leki p/depresyjne, które nie mają deprymującego działania na sferę seksualną, np. inhibitory MAO. Można także zmodyfikować leczenie zaburzeń depresyjno-lękowych - większą wagę poświęcić terapii niefarmakologicznej (stymulacja magnetyczna. stymulacja nerwów czaszkowych lub implanty wewnątrzczaszkowe. Nie należy zapominać o odpowiednio dobranej psychoterapii! Leczenie nie powinno wyłączać pacjenta z tak ważnych dziedzin życia. Powodzenia W. Łuczkowski.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy