Zapytaj lekarza

7 4 2 , 3 4 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta żywieniowa a miesiączka

Jest wiele stron dotyczących co zrobić by czuć się choć trochę lepiej w czasie okresu. Często dotyczą diety. Może jest szansa żeby Pan/Pani podała mi najważniejsze informacje co powinno się jeść przed okresem a czego nie powinno jeść się w tym czasie.
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Dieta osoby chorej na cukrzycę

Jak powinna odżywiać się osoba chora na cukrzycę? Czy jej dieta musi być rygorystyczna? Na temat diety cukrzyka wypowiada się ekspert - prof. Krzysztof Strojek, diabetolog.

Dzień dobry,
Prawidłowe żywienie jest bardzo ważne dla zdrowa, dlatego też należy zdrowo odżywiać się przez całe życie.
w 2 połowie cyklu powinnaś przyjmować kwasy omega-6, które znajdują się w oliwie z oliwek, orzechach (włoskie, brazylijskie, laskowe), lub przez 2-3 miesiące skomplementować dietę olejem z wiesiołka.
W 2-ej połowie cyklu organizm zaczyna magazynować i dlatego nie wskazane są produkty z dużą zawartością soli oraz wysoko przetworzone np. paluszki, chipsy, konserwy, wędliny niskiej jakości. W 2 połowie cyklu powinnaś także pić dużo wody i herbaty zielonej. Na 2-3 dni przed okresem nie powinnaś pić kawy, coli innych napojów z kofeiną. Zwiększają rozdrażnienie. Na 1 tydzień przed stosuj dietę łatwostrawną. Pozdrawiam

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witam,
Objawy napięcia przedmiesiączkowego można złagodzić odpowiednią dietą. W czasie okresu dochodzi do licznych zmian hormonalnych, które powodują min. bóle głowy, piersi Zmiany te powodują także zatrzymanie wody w organizmie, dlatego warto ograniczyć spożycie soli kuchennej. Przed miesiączką warto też zrezygnować ze spożycia fast-foodów, żywności wysoko przetworzonej, produkty te zawierają spora ilość soli ( konserwy, dania gotowe w proszku, chrupkie przekąski, sery żółte i topione. Podczas okresu mogą także występować zmiany nastroju, rozdrażnienie w tym przypadku pomocne mogą okazać się spacery na świeżym powietrzu.
Warto też uwzględnić produkty bogate w wapń i magnez. Składniki te pobudzają organizm do produkcji serotoniny.Ważne są także źródła węglowodanów złożonych, które wpływają na utrzymanie poziomu glukozy we krwi. Zatem uwzględniaj w jadłospisie: mleko i produkty mleczne, orzechy i suszone owoce zwłaszcza figi oraz pełnoziarniste produkty zbożowe, kasze gryczaną, ryż brązowy.
Natomiast unikaj spożywania słodyczy, które mogą nasilać objawy poprzez wahania stężenia glukozy we krwi.
Lepiej spożywać małe porcje, a częściej.
Serdecznie pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy