Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 5 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak pozbyć się braku motywacji i lenistwa?

Witam, musiałem tutaj sięgnąć o pomoc, bo nigdzie indziej nie potrafię, problem brzmi następująco, mam całkowity brak motywacji do wszystkiego, do dbania o zdrowie, dietę, do ćwiczeń, do spotykania się ze znajomymi, do zajmowania się sobą i hobby. Mój każdy dzień wygląda tak samo, wstaje o 12 pije kawę, siedzę i przeglądam telefon, robię obiad i dalej to samo do godziny 24. Drugi mój problem to brak pociechy z tego co robię i to mi się zdaje jest pierwszy powód dlaczego moje życie tetaz jest monotonne, chciałbym to zmienić bo mam dużo pasji, rzeczy które mogę robić Ale mi się nie chce. Jest na to jakieś rozwiązanie? Chciałbym jak najszybciej pozbyć się lenistwa i ciezarnego ciała, chce żeby wszystko co robiłem kiedyś dawało mi taką samą frajdę, dziękuję za odpowiedzi
MĘŻCZYZNA, 19 LAT 2 miesiące temu

Czy warto przesuwać horyzont?

Dziękuję Panu, że skorzystał Pan z ABC Zdrowie,

tak naprawdę odpowiedział Pan sam sobie, mówiąc o swoich zainteresowaniach i radości, jaką Pan z tego czerpał. W Pana mózgu wytworzyły się pewne nawyki: późne kładzenie się spać, późne wstawanie, picie kawy a przede wszystkim ciągłe używanie telefonu i przeszukiwanie go na różne sposoby. Proponuję przede wszystkim odłożyć telefon, proszę spróbować chociaż przez jeden dzień, wtedy nawyk przeglądania telefonu zacznie znikać. Proszę również spróbować kłaść się wcześniej spać i wtedy też będzie Pan wcześniej wstawał. Cykl dobowy człowieka proponuje, żebyśmy się kładli spać przed godziną 24 a wstawali o 5 bądź najpóźniej o 7. Wtedy wrócą Panu siły, ponieważ od 5-7 organizm się oczyszcza, następuje defektacja. To jest bardzo ważny proces fizjologiczny, który jeżeli jest mocno zaburzony, może prowadzić do różnych schorzeń. Następna propozycja to to, aby przed śniadaniem spróbował Pan wyjść z domu, na spacer lub bieganie, to również pomoże Panu w dotlenieniu całego organizmu a szczególnie serca i mózgu. Pół godziny spaceru lub biegania da Panu siłę na cały dzień. Warto też na kartce wypisać sobie dawne zainteresowania i wybrać, któreś z nich, które należy realizować. Widzę w Pana zachowaniu konieczność zmiany nawyków. Proponuję również przeczytać książkę pt."Siła nawyku" Charles'a Duhigga, mogą to być również inne książki, ponieważ książki są inspirujące, natomiast bezmyślne korzystanie z telefonu jest ogłupiające. Jest też świetna książka " Obudź w sobie olbrzyma" Anthonego Robbinsa. Życzę powodzenia w zmianie nawyków i gratuluję. Pozdrawiam.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy