Dzień dobry. Podała Pani zbyt krótki i lakoniczny opis funkcjonowania dziecka, aby można było postawić wiążącą diagnozę. W tym, co Pani pisze o Synku, niepokoić mogą liczne echolalie, ograniczony repertuar zabaw. Nie napisała Pani, jak jest z kontaktem wzrokowym, reakcją na imię, dzieleniem się uwagą, kontaktami z rówieśnikami. Czy znajomość alfabetu po angielsku, oraz umiejętność liczenia oraz nazywania kolorów w tym języku wynika z tego, że jesteście Państwo rodziną dwujęzyczną? Jeśli jest Pani zaniepokojona rozwojem Synka, a nawet podejrzewa u Niego autyzm, może warto byłoby skonsultować dziecko w placówce specjalistycznej, diagnozującej autyzm. Do tej wizyty proszę się przygotować - dokładnie sobie przypomnieć (i najlepiej zapisać) wszystkie te objawy, który wydają się Państwu niepokojące w funkcjonowaniu dziecka To ułatwi postawienie diagnozy.
Z wyrazami szacunku. Anna Tońska-Szyfelbein, neurologopeda, logopeda wczesnej interwencji, pedagog terapeuta, terapeuta SI, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu
http://www.logo-ped.gda.p
Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:
- Co robić przy echolaliach u dziecka? – odpowiada Mgr Anna Tońska-Szyfelbein
- Jak pomóc dziecku zacząć mówić? – odpowiada Mgr Anna Tońska-Szyfelbein
- Czy to może być objaw autyzmu u mojego dziecka? – odpowiada Mgr Dorota Nowacka
- Dlaczego moje dziecko jeszcze nie mówi? – odpowiada Mgr Anna Tońska-Szyfelbein
- Echolalie u 4-latka a autyzm – odpowiada Piotr Bochański
- Dlaczego moje dziecko nieustannie do siebie mówi? – odpowiada Lek. Tomasz Budlewski
- Co może oznaczać seplenienie u dziecka? – odpowiada Mgr Anna Tońska-Szyfelbein
- Co zrobić, jeśli dziecko w wieku 2 lat mówi pojedyncze sylaby? – odpowiada Mgr Anna Tońska-Szyfelbein
- Opóźniony rozwój mowy u 4-letniego synka – odpowiada Mgr Anna Tońska-Szyfelbein
- Co mogą znaczyć problemy z mówieniem u mojego synka? – odpowiada Mgr Bożena Waluś