Witam,
Jeśli nie zauważyła Pani innych niepokojących symptomów nie powinna Pani sie tym martwić. Dziecko w tym wieku może jeszcze tak mówić, byc moze usłyszała np w bajce taki sposób mówienia i powtarza. Prosze delikatnie korygować sposób mówienia.
Pozdrawiam :)
Witam, proszę poobserwować otoczenie dziecka, byc moze ktoś z bliskich dorosłych moderuje taki sposób mówienia do siebie przez dziecko np. "Teraz Adaś idzie sie ubrać." Jeśli tak to trzeba porozmawiać z ta osoba i poprosić o mówienie w pierwszej osobie "teraz idziesz sie ubrać". Taki sposób mówienia do siebie, jeśli nie ma innych objawów nie powinien Pani niepokoić, ale komunikaty do synka powinny zawsze byc w pierwszej osobie. Pozdrawiam
Należy dziecko skonsultować w poradni psychologiczno-pedagogicznej, nie należy zwlekać z decyzją. Objawy opisywane przez Panią mogą wskazywać na niedojrzałość układu nerwowego, czy zaburzenia autystyczne.
Psychoterapeuta Małgorzata Nikonowicz
Witam
Jest to częste zjawisko rozwojowe u dzieci. Powinno wygasnąć. Państwo muszą do siebie zwracać się poprawnie tak by dziecko słyszało i mogło naśladować. Porwane formę wykorzystywać w zabawie z dzieckiem: lalkami, misiami, kukiełkami, które bedą prowadzić ze sobą rozmowy.
Pozdrawiam AM
Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:
- Kiedy dziecko zaczyna mówić? – odpowiada mgr Aleksandra Karlik
- Zachowanie 3,5-letniego synka a autyzm – odpowiada Mgr Zuzanna Starczewska
- Przedszkole a umiejętności 3,5-letniego dziecka – odpowiada Mgr Barbara Szalacha
- Dziecko zaciska pięści i jest nieobecne – odpowiada Mgr Anna Gocek-Jarpulkiewicz
- Dziecko mówi do siebie -jak to leczyć? – odpowiada Mgr Agnieszka Fiszer
- Co nauczy 3,5-letnie dziecko dyscypliny? – odpowiada Mgr Anna Mochnaczewska
- Jak pomóc dziecku zaakceptować siebie? – odpowiada Mgr Elżbieta Schabowska
- Napady złości u 2,5-letniej dziewczynki – odpowiada Mgr Jakub Bieniecki
- Gula pod kolanem u 3,5-letniego syna – odpowiada Milena Lubowicz
- Karanie 2,5-letniego dziecka – odpowiada Mgr Dorota Szykulska-Paprocka