Problemy w nauce u 10-letnich córek

Dobry wieczór, mój problem dotyczy moich 10letnich córek. Z przedmiotów historii i przyrody nauka nie przynosi prawie żadnych rezultatów. nieumiejętność odpowiedzi na najprostsze pytania mimo długich przygotowań - czytanie i wspólna analiza tekstu... Moje córki zawsze były nadwyraz temperamentne. Ja z kolei jestem osobą bardzo wyciszoną i lubię spokój i porządek... Moje córki są bardzo beztroskie mimo moich starań ...Restrykcyjna kara przyniosła bardzo szybki efekt... Czy tylko tyle mogę ?
KOBIETA, 37 LAT ponad rok temu

Sposobem może być przedstawienie materiału do nauki w sposób atrakcyjny i ciekawy. Np. dodając różne ciekawostki lub angażując w wykonanie rysunków, prac artystycznych itp.
Zmienianie temperamentu dzieci jest nie wskazane. Może w przyszłości spowodować u nich większą podatność na stres i depresję.
Jeżeli nie będzie sobie Pani z nimi radziła, dobrze by było zwrócić się do doświadczonego korepetytora, który potrafiłby sobie poradzić w takiej sytuacji.
Pozdrawiam.

0

Pisze Pani o kłopotach w nauce córek z przyrody i historii. a jak jest gdzie indziej, z innych przedmiotów? Jak tam sobie radzą? Proszę podpatrzeć sposoby nauki u innych nauczycieli, z innych tematów i zobaczyć czy przełożone na te problemowe zadziałają. Energia córek może być atutem w nauce, a nie wadą. Ruchliwe osoby chętnie uczą się rysując, opowiadając, wyśpiewując, a nawet biegając czy spacerując. Zachęcam do zainteresowania się sposobami na efektywną naukę (mnemotechniki, wprowadzanie równowagi między nauką a wypoczynkiem, motywowanie, etc.) lub poszukać takich zajęć dla swoich córek.

0

Witam,

pomóc mogą:
-przejrzysty harmonogram dot. nauki – wyznaczenie konkretnego czasu poświęcanego na naukę
-systematyczność – uczenie się na pamięć dużej ilości materiału może przerastać możliwości dziecka, dlatego warto by materiał rozłożyć na małe partie, z którymi dziecko zapozna się codziennie
-korzystanie z technik ułatwiających zapamiętywanie: notatki, podkreślenia, rysunki, wykresy, mapy myśli, słowa klucze – mogą być mniej nudne niż samo w sobie zapamiętywanie
-warto podejrzeć, w jakich sytuacjach córki uczą się najchętniej, czy jest to np. przez zabawę/ruch i spróbować tak zaaranżować naukę, by wpasować się w ich ulubiony styl – np. zaplanować grę typu wielka gra, quiz (wraz z nagrodami!!!), albo naukę podczas robienia aktywności typu podskoki, fikołki, zamiast nudnego przepytywania
-warto wybrać miejsce do nauki inne niż to do zabawy, jedzenia, spania, może pomóc nadanie temu kącikkowi poważnej nazwy: Centrum Prac Naukowych (może to wpłynąć mobilizująco)
-warto też przy różnych okazjach pokazywać dzieciom sens nauki, jakie mogą mieć korzyści z posiadania wiedzy

Pozdrawiam,
Elwira Chruściel
http://www.nietylkochwile.pl/pl/psycholog-online,3.html

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty