Czy możliwy jest autyzm u 2-latki?

WITAM, córka 2 lata 2 miesiące. stosunkowo późno zaczęła siadać 1 rok, i chodzić 1,5 roku. Mówi nie wyraźnie, ale bierze zabawki i je nazywa. Rzadko wykonuje polecenia - przynieś coś, pokaż coś. Umie pokazać na mamie i lalce części ciała. Jak coś chce bierze mnie za rękę i prowadzi tam. Lubi śpiewać. Bawi się ze mną lub bratem w zabawy - kółko graniaste, kosi kosi. Poszukuje kontaktu ze starszymi dziećmi w takim wieku jak brat 8 lat. Z dziećmi w swoim wieku bawi się obok. Boi się wiertarki,odkurzacza. Wykonuje polecenia te najczęściej powtarzane. Inne nie - chyba nie rozumie co one znaczą. Naśladuje zabawy - układanie wieży z dużych klocków, dawanie lalce pić, całowanie lali. długo nie potrafi się skupić nad jedną rzeczą. na bilansie 2 latka poprosiłam o skierowanie logopedy choć pani dr kazała czekać do 3 roku życia. na wizycie u logopedy pani powiedziała,że słabo nawiązuje kontakt wzrokowy. Dziecko nie mogło się skupić na wykonywanym zadaniu - choć pod wpływem pani dr powoli robiło przy jej pomocy. Ale była rozproszona literkami na ścianie lustrem i zabawkami. Czy to może być autyzm
KOBIETA, 39 LAT ponad rok temu

Rodzina dziecka autystycznego

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu? Obejrzyj film i dowiedz się więcej o rodzinie dzieci autystycznych.

Witam Panią,
Każde dziecko rozwija się w swoim tempie.
Zmiany które następują w rozwoju innych dzieci,
nie muszą być tożsame z postępami Pani córeczki..
Z Pani opisu wynika, że dziecko rozwija się prawidłowo.
Proszę pamiętać, że córka ma dopiero dwa lata,
dopiero poznaje świat, a jej rozwój poznawczy zależy
od tego, co Pani jej przekazuje.
Koncentrację i mowę dziecka w tym wieku rozwijamy poprzez
rozmowę z dzieckiem oraz przez wspólną zabawę,
np. oglądanie książeczek, układanie klocków, śpiewanie piosenek itd.
Proszę czytać dziecku, opowiadać, nazywać przedmioty w otoczeniu,
opowiadać i pokazywać co do czego służy,
rysować z dzieckiem (w tym wieku dziecko rysuje głowonogi),
malować rączkami, bawić się plasteliną, wodą, piaskiem…
Proszę też pozwolić córce, by sama coś tworzyła,
według własnego pomysłu.
Proszę zachęcać dziecko do aktywności i chwalić
za każde nowe słowo i za każde, nawet najmniejsze osiągnięcia.
Jeżeli jednak zauważa Pani cokolwiek
niepokojącego w rozwoju dziecka, należy
udać się razem z dzieckiem do lekarza pediatry
lub do psychologa dziecięcego,
np. w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz,
psycholog,
e-mail: konsultacje@psycholog24online.pl
tel. 505 075 298,
http://psycholog24online.pl

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
73 poziom zaufania

Dzień dobry!
Najlepiej będzie porozmawiać z psychologiem, który oceni poziom funkcjonowania córki i zaobserwujemy zachowanie. Niestety na podstawie opisu nie da się tego stwierdzić. Potrzeba szczegółowego wywiadu i obserwacji dziecka.
W razie pytań zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam
Agata Majda
www.pracowniaterapeutyczna.eu

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty