Zapytaj lekarza

7 4 2 , 3 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Produkty, które powinny być zawsze na talerzu razem

Dzień dobry,
Jeżeli słodzi Pani / Pan mało - max 5 łyżeczek (100 kcal) na dzień to można używać cukier trzcinowy.
Do zdrowych niskokalorycznych substancji słodzących należą ksylitol - cukier brzozowy, który oprócz słodkiego smaku, przeciwdziałą próchnicy oraz korzystnie wpływa na florę bakteryjną jelit.
Naturalnym środkiem słodzącym jest także stewia.
Innych słodzików - np. aspartam, sorbitol, acesulfam K nie polecam.

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0
Mgr Monika Macioszek Dietetyk
60 poziom zaufania

Zamiast białego cukru do zdrowego słodzenia możemy używać stewi. Jej właściwości aczkolwiek wspaniałe nie są jeszcze powszechnie znane. Stewia nie posiada kalorii, jest bezpieczna dla osób cierpiących na otyłość i inne choroby cywilizacyjne. Ponadto wykazuje właściwości bakteriobójcze, przeciwgrzybicze i obniżające ciśnienie. Nie powoduje próchnicy zębów. Innym zamiennikiem popularnego białego cukru może być ksylitol czyli cukier brzozowy, który wyglądem i smakiem przypomina cukier rafinowany, jednak ma od niego dwa razy mniej kalorii. Szczególnie polecany jest osobom dotkniętym osteroporozą, gdyż zwiększa przyswajanie wapnia. Zwykły cukier można też zastąpić melasą, która jest bardzo bogata w takie pierwiastki jak: magnez, potas, żelazo, miedź. Polecana jest zwłaszcza kobietom w ciąży. Wreszcie miód, który wykazuje korzystny wpływ na przemianę materii, jest bogatym źródłem witamin B, A, C i K. Zawiera mnóstwo składników mineralnych z których najważniejsze to żelazo, magnez, mangan i kobalt. Działa również przeciwzapalnie i bakteriobójczo.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy