Jaka dieta przy niedoczynności tarczycy i hiperprolaktynemii?

Witam, jestem chora na tarczycę od 6 lat. Od kilku miesięcy mam wysoką prolaktynę. Ważę 90 kg, mam 164 cm wzrostu, 31lat, i niestey, siedzący tryb pracy. Waga waha mi się od 2 lat. Raz jest gorzej, raz lepiej. Chciałabym w końcu racjonalnie i w miarę normalnie ważyć, tym bardziej, że mam ostatnio problem z zajściem w ciążę. Staram się od dłuższego czasu jeść regularnie. Rano w pracy, mniej więcej po pół godzinie od wzięcia leku, jem połówkę kanapki z wędliną, najczęściej drobiową, żółtym serem, pomidorem lub ogórkiem, rzodkiewką, sałatką. Potem o 10.00 druga połówka; o 13.00 następna cała kanapka z tym samym; o 16.30 obiad, np. gulasz z warzywami, kotlet, ziemniaki, warzywo; o 20.00 lekka kolacja, a i bardzo dużo piję. Rzadko jadam nabiał, nie lubię jogurtów itp. Wyczytałam ostatnio, że przy prolaktynie trzeba mniej węglowodanów jeść. Czy to prawda? Proszę o radę. Justyna
KOBIETA, 31 LAT ponad rok temu

Dieta śródziemnomorska a serce

Dieta śródziemnomorska dostarcza organizmowi odpowiednią ilość tłuszczu, energii, błonnika oraz wiele witamin i składników mineralnych. Zawiera dużo warzyw, owoce, ryby morskie, a główne źródło tłuszczu w tej diecie stanowi oliwa z oliwek. O jej wpływie na nasze zdrowie opowiada prof. dr hab. Zbigniew Gaciong, internista.

Witam!

Myślę, iż w Pani przypadku porada internetowa jest niewystarczająca. Przy tylu schorzeniach nieodzowny jest nadzór lekarski nad prowadzoną dietę.

Na pewno powinna Pani zwiększyć aktywność fizyczną. Minimum to 30 minut dziennie. Przykładowe ćwiczenia znajdzie Pani na stronie abccwiczenia.pl.

Myślę, że powinna Pani spróbować diety o energetyczności około 1700 kcal. Proszę nie stosować restrykcyjnych diet. Podobnie jak duży nadmiar masy ciała - mogą utrudnić zajście w ciążę.

Zamiast węglodowanów prostych (zawartych w białym ryżu, białym pieczywie) powinna Pani zwiększyć podaż węglowodanów złożonych, zawartych w: pieczywie pełnoziarnistym, brązowym ryżu, razowym makaronie.

Z diety należy wykluczyć: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty