Warto przyjrzeć się temperamentowi malucha i jego zainteresowaniom- czy to jest "jego forma" spędzania czasu. Spokojny, wolący zabawy konstrukcyjne malec, który nie odnajduje się w większej grupie ludzi może takie zajęcia bardziej przeżyć i mogą być dla niego trudniejsze niż dla malucha lubiącego więcej bodźców- dźwięków, aktywności, ruchu czy wchodzenia w interakcję z innymi. Formę zajęć dodatkowych warto dobierać bezpośrednio i konkretnie do dziecka.
Warto też pamiętać, że takie maluchy nie są jeszcze wytrwałe, mogą mieć "słomiany zapał" a także zrażać je mogą drobiazgi (chłodno na sali, "niemiły" pan od ćwiczeń, "niefajna" grupa itp) i odnalezienie zajęć, na które malec będzie rzeczywiście chciał chodzić, może zająć kilka prób i kilka proponowanych aktywności. To normalne, nie warto się tym zrażać, ale raczej traktować to jak poszukiwanie.
Jeśli zapisy są od 4 roku życia- warto tego przestrzegać- z jakiegoś powodu ten zapis powstał. Jedna część to fizyczna gotowość małego organizmu do tego typu ćwiczeń, druga to możliwości organizacyjne zajęć i trenerów (zaopiekowanie grupy maluchów, która wymaga dużo uwagi przy jednoczesnej próbie nauczenia ich czegoś).
Dzień dobry!
Dla dziecka ważna jest nauka kontaktów z rówieśnikami, a także eksperymentowanie, poszukiwanie swoich talentów i mocnych stron, poznawanie świata i możliwości, jakie on niesie. Treningi sportowe są szansą na to wszystko, a jednocześnie mogą uczyć sumienności, wytrwałości, odpowiedzialności. Nie jest prawdą, że dzieci, które trenują sztuki walki są z tego powodu agresywne wobec rówieśników. Nie mniej jednak w młodym wieku pasje malucha często się zmieniają i warto za nimi podążać, być otwartym na potrzeby dziecka. Jest możliwe, że po jakimś czasie treningów sportowych, synek uzna, że jednak wolałby grać na instrumencie, śpiewać, malować albo należeć do harcerstwa. Nie ma sensu koncentrowanie się na jak najlepszych wynikach sportowych, oczekiwanie sukcesów. Poza tym dla dziecka zawsze największą przyjemnością będzie czas spędzany z rodzicami - wspólne wycieczki i zabawy, a także możliwość opowiedzenia o tym, jak było na treningu, co się wydarzyło, czy było fajnie czy nie.
Pozdrawiam!
Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:
- Sposoby na poprawę procesów myślowych, dedukcyjnych, pamięciowych i logicznych u małego dziecka – odpowiada Mgr Magdalena Golicz
- Problemy z pamięcią i koncentracją u dziecka w 4. klasie szkoły podstawowej – odpowiada Dr Marta Melka-Roszczyk
- Korzystanie z siłowni przez 12-latka – odpowiada Dr Agata Jarnuszewska
- Po jakim czasie po porodzie mogę zacząć ćwiczyć? – odpowiada Dr hab. Beata Pięta
- Jak pomóc dziecku w nawiązaniu kontaktów? – odpowiada Mgr Anna Szyda
- Jak stymulować rozwój przedszkolaka? – odpowiada Mgr Magdalena Golicz
- Zabawa w nauczyciela w wieku 16 lat – odpowiada Mgr Justyna Piątkowska
- Jak sobie poradzić z uzależnieniem od papierosów u syna? – odpowiada Mgr Hanna Markiewicz
- W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola – odpowiada Mgr Anna Mochnaczewska
- Jak można bawić się z 4-miesięcznym dzieckiem? – odpowiada Mgr Magdalena Brabec
artykuły
Rozwój dziecka - 23 miesiące
W tym okresie dziecko spostrzega, że wokół niego,
Dzieci z ADHD - jak można im pomóc?
Dzieci z ADHD (zespołem nadpobudliwości psychoruch
Ćwiczenia relaksacyjne - joga, trening Jacobsona, jak się zrelaksować, medytacja, ćwiczenia oddechowe, pranayama, ćwiczenia na relaks
Ćwiczenia relaksacyjne to rodzaj aktywności o różn