Zapytaj lekarza

7 4 2 , 0 4 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co mogę zrobić, żeby doszło do poprawy?

Spróbuję opisać część objawów i dolegliwości zbierając je razem, zamiast pisać osobne pytania dla każdego. Mam problem ze zmęczeniem, ciągłym głodem i utratą wagi, na moich pośladkach pojawił się cellulit (pomimo szczupłej sylwetki i aktywności sportowej), wypadającymi włosami (ogólnie też słabe i suche), zmęczeniem, opadłą twarzą, sinymi oczami, nie radzeniem sobie fizycznie ze stresem, a co za tym idzie również zwiększonym lękiem i objawami depresyjnymi (przy czym ani terapia ani farmakologia na tym polu nie przynoszą poprawy od dłuższego czasu).
MĘŻCZYZNA, 32 LAT ponad rok temu

Badania krwi - TSH

Wahania TSH stają się coraz powszechniejsze. Czym tak naprawdę jest? TSH to skrót odnoszący się do poziomu tyreotropiny we krwi . To podstawowe badanie, gdy chcemy sprawdzić, czy tarczyca prawidłowo funkcjonuje.

Dzień dobry,

Opisane przez Pana objawy mogą wskazywać na współwystępowanie zaburzeń depresyjnych i lękowych. Warto, aby był Pan w kontakcie z zaufanym psychiatrą i/lub wykwalifikowanym psychoterapeutą, którzy dokładnie ocenią Pańską obecną kondycję psychofizyczną. Wspomniał Pan również, że jest Pan osobą szczupłą i aktywną fizycznie. Mając na uwadze ten fakt chcę dodać, iż w środowisku sportowym zwłaszcza o wysokich osiągnięciach, sportowcy mogą prezentować niską dostępność energii z różnych powodów, począwszy od spożycia niewystarczającej ilości pożywienia w celu zaspokojenia określonego zapotrzebowania energetycznego, aż po zaburzenia zachowań żywieniowych. Długotrwała niska dostępność energii może w konsekwencji prowadzić do szeregu zaburzeń fizjologicznych oraz psychicznych, a co za tym idzie pogorszenia kondycji zdrowotnej osoby aktywnej fizycznie i wyraźnego zmniejszenia jej zdolności wysiłkowych. Jednym z fizjologicznych systemów organizmu, który jest niezwykle wrażliwy na stres związany z wykonywanymi systematycznie ćwiczeniami fizycznymi jest układ hormonalny. Coraz większa liczba badań naukowych wskazuje, że częste i długotrwałe wysiłki o charakterze wytrzymałościowym mogą przyczyniać się znaczącego niekorzystnego wpływu na męską gospodarkę hormonalną. W szczególności, mężczyźni regularnie podejmujący taki rodzaj wysiłku fizycznego wykazują z reguły długotrwałe obniżone podstawowe spoczynkowe wolne i całkowite stężenia testosteronu w surowicy krwi bez równoczesnego zwiększenia poziomu hormonu luteinizującego (LH). W każdym razie warto mieć na uwadze, że w długotrwałej perspektywie pobór energii z pożywieniem w ilości nieadekwatnej do zapotrzebowania organizmu zarówno męskiego, jak i żeńskiego przyczynia się do szeregu negatywnych konsekwencji zdrowotnych. Należy zatem zwracać szczególną uwagę na ilość dostarczanej energii dostępnej z dietą, która jest bardzo ważnym czynnikiem żywieniowym, mającym istotny wpływ na kondycję psychofizyczną organizmu.

Z wyrazami szacunku,
Mateusz Durbas
Dietetyk Kliniczny i Sportowy
mateuszdurbas.pl
facebook.com/mateuszdurbasdietetyk/

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy