Fałszywi ludzie w pracy

Dobry wieczór, mam proste pytanie: jak rozpoznać, że ludzie są fałszywi, nie chodzi mi o wszystkich, tylko o koleżanki w pracy. Mam niestety z tym problem, bo one właściwie nie wyciągają ze mnie siłą informacji tylko sprawiają, że ja zaczynam wylewać z siebie swoje największe sekrety przed nimi, opinie na temat pracy, przełożonych, a potem wie o tym cała firma. Potem ja mam przekopane, ale złościć się na nie nie mogę, bo przecież sama to powiedziałam, one nic ze mnie nie wyciągnęły. Zastanawiam się, dlaczego muszę trafiać na fałszywych ludzi. Jak ich rozpoznać? Może są jakieś sygnały, na które można zwrócić uwagę, które potwierdzą to, że akurat ci konkretni ludzie są fałszywi? Może problem nie jest w fałszywych ludziach, tylko we mnie. Nie wiem już co mam zrobić. Bardzo proszę o informacje na temat fałszywych ludzi. Pomożecie? Proszę.
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Nieśmiałość

Przede wszystkim nie warto zastanawiać się nad tym, co inni ludzie o Pani myślą lub mówią, bo to nie istotne; to ich sprawa. Lepiej żeby Pani zajmowała się swoim życiem, bo z tego będzie wynikać źródło Pani poczucia bezpieczeństwa.

Najważniejsze to to, aby by była Pani dobrym i uczciwym człowiekiem, bo tego nikt Pani nie odbierze i to może być Pani największe bogactwo.

Z pozdrowieniami!
Magdalena Nagrodzka
PSYCHOLOG, PSYCHOTERAPEUTA
www.nagrodzkacoaching.pl

0

Witam Panią. Myślę, że warto, by przyglądała się Pani temu, jak buduje relacje z innymi ludźmi. Nie jest bowiem przypadkiem fakt, że koleżankom z pracy, którym nie do końca Pani ufa, opowiada Pani niemal wszystko o sobie. Być może w relacjach bardzo szybko znosi Pani dystans, pragnie być blisko i widzi je Pani jako idealne - takie, które nie przyniosą rozczarowań. Tymczasem znajomi, bliscy, koleżanki, czasami nas rozczarowują. Nikt nie jest idealny, co nie znaczy, że nikomu nie można ufać. Co innego można powiedzieć do szefa, co innego do partnera; co innego do przyjaciółki i nie wszystko do koleżanki z pracy. Warto, by mogła się Pani nad tym zastanawiać. Pomocne może być podjęcie psychoterapii, by mogła Pani sprawniej rozpoznawać swoje potrzeby i rozróżniać to co Pani służy, a co szkodzi. Może więc nie do końca chodzi tu o to, jak rozpoznawać fałszywych ludzi (chociaż to też istotne), co o to, jak sami możemy się uchronić przed tego rodzaju rozczarowaniami. Pozdrawiam

Małgorzata Danielewicz
www.terapia-psycholog.com.pl
www.psychoterapia.lublin.pl

0

Witam, niektóre problemy jakie mają ludzie w sferze zawodowej wynikają z tego że ciężko jest im oddzielić i odróżnić relacje zawodowe od osobistych. Ludzie maja naturalną skłonność do rywalizacji i współzawodniczenia zwłaszcza tam gdzie w grę wchodzą pieniądze. Jeśli koleżanki z pracy pracują na równorzędnych stanowiskach a praca całego zespołu jest comiesięcznie oceniana niektóre osoby będą stosować nieczyste zagrywki tylko po to aby zdeprecjonować kolegę / koleżankę z pracy w oczach przełożonego z prostego powodu albo aby osłabić najmocniejsza jednostkę w grupie albo po to aby jeszcze bardziej skompromitować najsłabsze ogniwo grupy. W pierwszym i drugim przypadku osoby plasujące się w połowie stawki będą mieć korzyści z takiego rozwoju sytuacji ... warto jest więc nauczyć się nawiązywać bardziej formalne zawodowe relacje zwłaszcza w takim miejscu pracy gdzie rywalizacja między pracownikami jest strategią po jaką sięga przełożony aby podnieść wydajność zespołu.
Pozdrawiam :)
Radek Szafrański
Psycholog, Psychoterapeuta
zapraszam na mój fanpage na FB:
https://www.facebook.com/MmaTerapia

0

Witam,
Na Pani użytek trzeba by było stworzyć definicję kto to jest "fałszywy człowiek". I wtedy wg tej miarki określać - ten fałszywy - to na lewo, a ten nie fałszywy - to na prawo. Jeżeli Pani obgaduje koleżankę X z koleżanką Y to proszę się nie dziwić, że koleżanka Y obgaduje Panią z koleżanką Z - to jest normalne, ponieważ plotka jest częścią naszej komunikacji z innymi osobami. I sama Pani bierze walny w tym udział.
Pozdrawiam, Alicja M. Jankowska
http://psychoterapie-szczecin.pl

0

Witam,
Pojęcie fałszywości w tym przypadku jest dość subiektywne. Nie ma jasnych wskazówek na to, co mówi o człowieku, że kłamie. Istnieje wiele list takich zachowań, ale czy są one w 100% prawidłowe - tego nie wiem.
Skoro widzi Pani, że mówienie wszystkiego koleżankom z pracy przynosi złe efekty to może warto się przed tym powstrzymać i trenować asertywność? Zachęcam do wybrania się na taki trening.
Pozdrawiam,
Magdalena Rachubińska

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty